A partir del 22 d’octubre, cada divendres a les 22 h, betevé i Casa Àsia ofereixen una pel·lícula del millor cinema asiàtic dins el cicle Orient Express, coincidint amb la celebració de la 9a edició de l’Asian Film Festival Barcelona. Les pel·lícules es poden veure a la televisió i a Movistar+ (canal 160). 

A continuació podeu veure totes les pel·lícules programades dins d’aquest cicle: 

‘A thousand girls like me’ | Divendres 22 d’octubre a les 22 h 

Dirigida per Sahra Mani | 2018 | 76′ | Documental | Afganistan

La violència sexual contra les dones és delicte des del 2009 a l’Afganistan. Però, en la pràctica, les dones temen les possibles represàlies per presentar càrrecs. Lamentablement, la història de la Khatera és el típic exemple d’aquest fenomen: ella i la seva mare han rebut amenaces, fins i tot dels seus propis familiars, i s’han vist obligades a traslladar-se freqüentment. El pare de la Khatera va abusar d’ella durant la seva infantesa i l’ha deixada embarassada en múltiples ocasions. La Khatera ha patit diversos avortaments abans d’acabar donant a llum una nena.

‘Ayka’ | Divendres 29 d’octubre a les 22 h

Dirigida per Sergei Dvortsevoy | 2018 | 110’| Drama | Kazajistan

L’Ayka acaba de donar a llum, però no es pot permetre criar el seu fill. No té feina, ni tan sols una habitació pròpia, i té molts deutes per pagar. La pel·lícula mostra al públic la realitat de molts nadons abandonats per les seves mares, i segueix una noia kazakh, l’Ayka, que intenta sobreviure mentre busca la nena que fa temps va abandonar en una sala de maternitat de Moscou. 

‘El barro de la revolución’ | Divendres 5 de novembre a les 22 h

Dirigida per Paloma Polo | 2019 | 129′ | Documental | Espanya

‘El barro de la revolución’ transcorre al bosc tropical filipí i revela la vida per dins, sense el mandat habitual de la càmera, de les accions militars, socials, polítiques, afectives i educatives d’una de les unitats guerrilleres que Polo visita amb la seva complicitat. Es tracta d’un projecte compartit i solidari, que va conformant un relat en el qual la quotidianitat dels deures i les urgències diàries adquireixen una rellevància política i poètica extremada. En definitiva, i des de la nostra perspectiva com a espectadors, som un cop més interpel·lats sobre la condició indissoluble del que és íntim i personal en l’esfera de la política.

‘Made in Bangladesh’ | Divendres 12 de novembre a les 22 h

Dirigida per Rubaiyat Hossain | 2019 | 95’| Drama | Bangladesh

La Shimu té 23 anys. Va deixar la seva ciutat quan era petita i ara viu a Dhaka. Treballa en la indústria tèxtil en condicions molt dures i amb un sou molt precari, de manera que decideix unir-se a les seves companyes de treball per reivindicar condicions laborals millors. Tot i les amenaces dels seus superiors per al cessament de les pressions que exerceixen ella i les altres dones, i de la desaprovació del seu marit, decideix seguir en la lluita desafiant l’adversitat segura d’aconseguir el que persegueix.

‘Demolition girl’ | Divendres 19 de novembre a les 22 h

Dirigida per Genta Matsugami | 2019 | 88′ | Drama | Japó

La precarietat de l’economia del Japó colpeja amb força les famílies amb menys poder adquisitiu com la de la Cocoa, una estudiant d’institut que lluita per sortir de les dificultats amb què es troba, sense donar-se mai per vençuda. No passa ni un sol dia sense que ella no s’esforci per obrir-se camí amb l’esperança de tenir un futur millor.

‘The photographer’ | Divendres 26 de novembre a les 22 h

Dirigida per Zhang Wei | 2018 | 112′ | Drama | Xina 

La família del Cai Xiangren té un estudi fotogràfic a Shenzhen. El Cai Xiangren és un talentós fotògraf que està casat amb una dona totalment consagrada a la seva feina al sector financer. El fill de la parella, de la seva part, dedica el seu temps a desenvolupar programari fotogràfic. Aquesta situació crea contínues disputes dins de la família i acabarà revelant un secret ocult durant 10 anys. 

‘My second year in college’ | Divendres 3 de desembre a les 22 h

Dirigida per Rasoul Sadrameli | 2019 | 99’| Drama | Iran

Dues companyes d’universitat fan una excursió a Isfahan amb tota la classe. El que comença com un viatge idíl·lic acaba convertint-se en un malson quan una d’elles pateix un accident i cau en coma. La seva amiga haurà de fer front a la situació, sobretot quan se li atribueix una responsabilitat que ella desitjaria no tenir-la. Malgrat la seva innocència, tot anirà en contra seva.

‘Bulbul Can Sing’ | Divendres 10 de desembre a les 22 h

Dirigida per Rima Das | 2018 | 95′ | Drama | Índia

La Bulbul és una nena que viu en un llogaret a la província Índia d’Assam. Quan ella i seus dos millors amics, el Bonny i el Sumu, comencen a definir les seves pròpies identitats, se n’adonen que el que volen ser i qui la seva comunitat s’espera que siguin són dos coses molt diferents, i entren en conflicte amb les antigues regles de poble. La Bulbul se sent atreta per un nen per primera vegada, però la seva mare li diu que “les noies han ser modestes i comportar-se bé”.

‘Black milk’ | Divendres 17 de desembre a les 22 h

Dirigida per Uisenma Borchu | 2020 | 91’ | Drama | Mongòlia

Dues germanes, Wessi i Ossi, que han viscut més de vint anys separades gairebé sense saber res l’una de l’altra, tornen a posar-se en contacte quan la que viu a occident entra en crisi i vol tornar als seus orígens. Wessi, que ha viscut a
Alemanya durant tot aquest temps, s’interroga sobre la seva vida personal i professional, i decideix anar a visitar la seva germana sense fixar una data de tornada a Europa. La trobada amb el passat li obrirà noves perspectives, no sense experimentar el xoc cultural que deriva de les noves circumstàncies en què es trobarà, quan estigui al desert del Gobi, compartint la iurta amb la seva germana i la seva família nòmada.

‘Mindanao’ | Divendres 24 de desembre a les 22 h

Dirigida per Brillante Ma. | 2019 | 124′ | Drama | Filipines

La Saima té cura de la seva filla Aisa, malalta de càncer, que es troba en un centre de recuperació de Davao, mentre espera que el seu marit, Malang, metge de combat, torni a casa després de finalitzar una operació a la província de Maguindanao. La Saima sap que hi ha pacients que superen la malaltia i d’altres que no. Malang, de la seva banda, ha vist la mort al camp de batalla. Durant l’espera, la Saima es dedica a narrar la llegenda de Rajah i Sulayman, per mantenir l’esperança, i perquè la seva filla i el seu marit puguin evadir la mort.