El Mercè Arts de Carrer segueix tenint, un any més, la seu principal al Parc de la Ciutadella. La primera jornada del MAC al parc ha fet palès, però, que la d’enguany no és una festa major com les d’anys anteriors. El parc està tancat. Només hi entra qui va fer reserva en línia per als espectacles i, per tant, no es veuen les gentades i cues d’altres edicions. Per als que tenen seient reservat, ocasió fantàstica per gaudir de propostes escèniques molt diverses, i amb comoditat.

Als espais del parc s’hi accedeix de forma gradual i amb acompanyament. Al dels Til·lers, per exemple, són el pallasso Adrian Schvarsztein i la seva companya Jurate Sirvyte-Rokstelequi els qui reben i fan entrar, per tongades, el públic. En aquest espai s’hi han pogut escoltar riallades amb la gran actuació de Trygve Waikanshaw, un mim neozelandès que, en 70 minuts, es transforma en caçador, gallina, vaquer, Rapunzel o el que convingui. Camaleònic, Trygve entrega un espectacle molt físic.

Espais interdisciplinaris

Les danses aèries de la companyia catalana Sacude han estat molt visuals. Amb ‘Eufòria’ demostren gran habilitat ballant i fent acrobàcies sobre una plataforma rectangular suspesa a l’aire. A la Ciutadella, l’espai més gran és el de la cascada del parc. Allà, C/ Mercè 20, Escala B,  funciona com un cabaret multidisciplinari que, fet i fet, resumeix l’esperit del MAC.  S’hi alternen danses (del flamenc a les africanes), titelles (fetes amb globus) i acrobàcies de Manolo Alcántara, tot un referent del circ contemporani català.

Un còctel suculent que no mereix seients buits. L’organització ha detectat que hi ha molta demanda d’entrades i, per contra, massa gent que va fer-ne reserva i que després no en fa ús. Un contrasentit en una edició marcada per les mesures que imposa la situació derivada de la covid-19.