Ja a primera hora, la guitarra i la veu elegant de la viguetana Núria Graham va hipnotitzar els més matiners, des de l’escenari Rayban. Seguint un dels probables itineraris, el públic acabava davant Christina Rosenvinge, referent de les últimes dècades al nostre país i que, de nou, ha sabut trencar el seu sostre amb un nou àlbum, ‘Un hombre rubio’, centrat en els rols de la masculinitat.

Poc després l’anglesa Jane Birkin va ocupar el mateix escenari, acompanyada de 50 músics de l’Orquestra Simfònica del Vallès. La veterana cantant ha interpretat en versió simfònica els temes que Gainsbourg va compondre per ella. Curiosament el Primavera Sound ha estat la primera vegada que Birkin i la seva filla Charlotte Gainsbourg han actuat juntes en un mateix festival.

La jornada de dissabte ha estat una de les més potents d’aquest any pel que fa a la programació, amb noms com la sueca Likke Li o l’esperada actuació de la cantautora novazelandesa Lorde, que va acabar fent saltar el públic amb la ja mítica  ‘Green light’. Va ser just abans de l’actuació dels grans caps de cartell d’enguany, Arctic Monkeys.

La festa ha avançat amb noms de renom com Deerhunter o Beach House i ha acabat amb un clàssic, com marca la tradició, DJ Coco, que s’ha encarregat de clausurar el Primavera fins a les sis de la matinada. Tot i això, aquest diumenge encara hi ha concerts de la programació complementària que es fa amb accés gratuït al CCCB.

I un cop més, rècord d’assistents

El Primavera Sound 2018 ha clos aquest dissabte els concerts al Parc del Fòrum amb un balanç d’assistents que supera el d’anys anteriors. L’organització calcula que 2200.000 persones han gaudit del festival, un nou rècord d’assistència, tenint en compte tant els dies de pagament com les activitats gratuïtes que s’allarguen encara durant diumenge. El Primavera és un dels festivals més internacionals que acull la ciutat, prova d’això és que el públic d’aquest any prové de 126 països diferents.

Aprofitant la roda de premsa de balanç, l’organització ha tornat a reclamar al govern municipal que arregli l’esplanada on hi ha ubicats els dos escenaris principals. Asseguren que aquest espai no és digne d’un festival com el Primavera, un certamen que, a parer de l’organització, ven la ciutat i la col·loca al mapa internacional. De fet, expliquen, el 60 % dels assistents venen de fora. Cada cop hi ha més escenaris, i ja s’ha consolidat la zona de Sant Adrià, dedicada a la música electrònica.