Les mesures de seguretat derivades de la crisi del coronavirus han limitat el nombre d’espectacles i l’aforament a sales i esdeveniments. El Grec Festival de Barcelona s’hi ha adaptat i incorpora altres formats més enllà del presencial. L’anomenat Grec en obert recull propostes en línia i converteix l’edició d’enguany en la més tecnològica. Betevé, per exemple, retransmetrà 15 espectacles en directe.

El director del festival, Cesc Casadesús, ha revelat aquest divendres el programa en obert d’aquest estiu. Ha explicat que “mai més” s’ha de plantejar una programació només presencial, sinó que ha de ser “en quatre dimensions”. “El format en línia ha arribat per quedar-se“, ha reblat. Un exemple en són les rutes amb podcast de Casa Amèrica Catalunya: a través de l’App del festival, proposen passejades virtuals per descobrir la relació entre Barcelona i l’Amèrica Llatina.

El Grec en obert, en cinc grans àmbits

Segons Casadesús, s’ha escollit el terme Grec en obert perquè fa referència a un festival accessible, als espais a l’aire lliure i també a la tecnologia. La programació, que inclou actuacions en vídeo, tallers o presentacions on-line, s’estructura en cinc grans àmbits:

  1. Connexions llatinoamericanes: inclou un paquet de projectes d’aquest any amb artistes i festivals de l’Amèrica Llatina.
  2. Fila 0: són les propostes i els espectacles més innovadors, sobretot en el sentit tecnològic.
  3. Grec a peu: propostes que es fan passejant per diferents indrets de Barcelona.
  4. Grec Converses: xerrades i exposicions sobre la filosofia que s’amaga rere els espectacles.
  5. Grec Professional: tallers i exposicions sobre el món de les arts escèniques.

betevé, el mitjà oficial del Grec

betevé es converteix en el mitjà oficial del Grec 2020, després que moltes de les propostes hagin penjat el cartell de complet les poques hores després de posar-se a la venda les entrades. D’aquesta manera, betevé ofereix la possibilitat de veure des de casa algunes de les propostes més rellevants de la programació d’aquest any com la de Carme Portacelli i el seu ‘No passa cada dia que algú ens necessiti’, la de la companyia belga Peeping Tom, la cantant SuuManel, i Els Amics de les ArtsMayte Martín, entre d’altres.