Els premis dels Jocs Florals Escolars 2025 s’han lliurat al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. En l’edició d’enguany hi han participat 18.000 alumnes de 152 centres de la ciutat. Aquest dimecres s’ha fet la lectura dels treballs i s’han lliurat els guardons als escolars autors dels escrits, que han estat seleccionats per la seva qualitat literària, creativitat i l’impuls pel plaer d’escriure.
El millor conte audiovisual il·lustrat ha estat El retorn dels llibres, dels alumnes de 4t de primària de l’Escola Collaso i Gil. Enguany dos centres han aconseguit dues distincions: l’Escola Leixa s’ha endut els premis de poesia i de prosa d’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu a primària, i un dels alumnes de l’Escola Antaviana també ha estat guardonat en l’apartat de poesia dels alumnes de 3r i 4t de secundària.
Una actuació musical sortida també de les aules
L’acte ha inclòs l’actuació musical del grup Llamp Negre de Institut Barri Besòs, una formació inclosa en el programa En directe. Música als instituts, promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona. Aquest projecte té com a objectiu la pràctica de la música a les aules per millorar els resultats del sistema educatiu en tots els àmbits.
Un procés que comença a les escoles de Barcelona
Els Jocs Florals Escolars comencen amb una primera fase a les escoles de Barcelona, on l’alumnat presenta els seus escrits tant en vers com en prosa. Després, els treballs seleccionats de cada centre participen en els Jocs Florals Escolars de cada districte. Aquí, un jurat selecciona un treball de cada categoria d’entre tots els premiats. Els escrits guanyadors són els que passen a la darrera fase, la que se celebra al Saló de Cent de l’Ajuntament aquest dimecres.
Entre els participants hi ha alumnes de primària, secundària i amb necessitats específiques de suport educatiu. Tots ells opten a premis en categories marcades per l’edat i els gèneres de poesia i prosa. A banda hi ha un premi de conte audiovisual il·lustrat que busca promoure la creació literària i potenciar el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic.
