El jurat ha decidit fer un reconeixement a Barcelona Televisió per l’aposta decidida per la innovació i la informació local. Han destacat que, al llarg dels seus 22 anys d’existència, la televisió de la ciutat sempre ha estat innovadora i en evolució constant. El director de BTV, Sergi Vicente, ha subratllat en el seu discurs que Barcelona és una “mina d’històries”. També, s’ha referit a la “proximitat territorial de trepitjar el carrer”, la proximitat “emocional” pel fet de ser la capital de Catalunya i la proximitat “cultural”. “Barcelona és un referent, t’ho miris com t’ho miris”, ha expressat. Vicente també ha celebrat que aquests “valors” quedaran recollits en la nova marca que ha anunciat que es presentarà a mitjan gener i que donarà una “nova imatge” a BTV. Aquesta “transició”, ha apuntat, no farà perdre el “rumb” a la cadena i anirà acompanyada d’un “petit tresor que és l’autonomia de gestió”. “Ens garanteix neutralitat i pluralitat i evita la ingerència política”, ha conclòs.

El jurat ha valorat que BTV va ser una de les primeres televisions a integrar la tecnologia 3G per realitzar connexions en directe, a través de motxilles, sense necessitat d’utilitzar unitats mòbils. A més, durant les darreres edicions del Mobile World Congress es va transmetre en directe un informatiu especial únicament a través de mòbils.

També s’ha enaltit la tasca diària de la televisió de la ciutat, que han destacat que ofereix una informació àgil, útil i de qualitat a càrrec d’un gran equip professional. La informació de proximitat és un dels aspectes destacats de la graella de BTV, que ofereix des de l’any passat el ‘BTV notícies 73’, un informatiu especialment dissenyat per apropar les notícies dels 73 barris que integren Barcelona. Aquest informatiu és el que va substituir l”Infobarris’, que ja feia anys que se centrava en l’actualitat més local. Amb la mateixa vocació de donar veu al món local, s’emet el programa ‘Codi de barris’, que des de fa dos anys ofereix des d’una visió més informal la realitat dels barris de la ciutat.

La televisió pública de la ciutat ha aconseguit aquest dilluns al vespre el màxim reconeixement en la categoria de comunicació de proximitat, una distinció que es va implantar l’any 2008, tot i que els premis existeixen des de 1999 i serveixen per destacar la feina feta pels mitjans de comunicació i publicitat de tot Catalunya.

A banda de BTV, també s’ha atorgat el Premi Nacional de Comunicació al periodista Carles Capdevila, en la categoria de premsa; al ‘Club Super3’, de Televisió de Catalunya, en la categoria de televisió; al programa ‘El matí i la mare que el va parir’, de Ràdio Flaixbac, en la categoria de ràdio; al diari Nació Digital, en la categoria de mitjans d’arrel digital; i al publicista Oriol Villar, creador de les campanyes “Mediterràniament”, en la categoria de publicitat. El jurat també ha destacat la figura de Leopoldo Rodés amb una menció d’honor a títol pòstum. Rodés va ser el president d’Havas Media, de la Fundació MACBA i del comitè de la candidatura dels Jocs Olímpics de Barcelona, l’any 1985.