
L’arquitecte barceloní i divulgador, Pol Casellas, ha estat un dels guanyadors dels premis CRIT en la categoria de cultura. Casellas és el conductor del programa Sota la pell de la ciutat de betevé i també col·labora des de fa temps a l’Infobarris, en què presenta la secció d’històries i urbanisme de Barcelona. L’arquitecte s’ha donat a conèixer amb la publicació de curiositats sobre la història de Barcelona a les xarxes socials sota el nom de @casellas_pol. Només a Instagram té 108.000 seguidors.
“Hi ha demanda de cultura i d’història”
Aquesta és la segona edició dels premis CRIT, que volen reconèixer i impulsar la creació de continguts digitals en català, que es van lliurar en una gala aquest dijous a la nit al teatre Coliseum. Casellas competia en la categoria de cultura amb els divulgadors Recapturant, Medievalismes, Romànic Català i Bet Molina. “Hi ha demanda de cultura i d’història”, va dir Casellas quan va recollir el premi, i va reivindicar no oblidar mai la història perquè “després passa el que passa” i “a les properes eleccions acaba governant l’extrema dreta”.
‘Sota la pell de la ciutat’, els dijous a betevé
Casellas és col·laborador de betevé, al programa l’Infobarris, i des de fa unes setmanes també condueix el programa Sota la pell de la ciutat. L’arquitecte convida cada dijous a les 22 h a descobrir què hi ha darrere d’alguns equipaments públics de Barcelona.
L’arquitecte visita espais emblemàtics de la ciutat acompanyat de veïns i vianants que troba pel carrer, i combina la història i l’arquitectura amb les experiències de les persones que viuen en aquests edificis o que els fan servir diàriament. En els tres primers capítols emesos, el divulgador ha redescobert el Centre Municipal de Vela, el mercat dels Encants i la Lleialtat Santsenca.