Són estudiants de comunicació audiovisual i tenen set minuts per intentar vendre un projecte que sedueixi algun dels representants de les principals productores catalanes del sector. És el que s'anomena un "pitching". XAVIER BOSCH, estudiant Universitat de Lleida "Quan sortim de la universitat estem preparats tenim projectes en ment. Si vas a trucar a les productores així fredament és molt diferent que si tens 30 productores que t'estan escoltant i volen saber del teu projecte. Per tant jo crec que és una gran oportunitat." El Xavier ha presentat aquest documental sobre un barri conflictiu de Nàpols però també hi ha propostes no ficcionades i d'altres de dirigides als nous formats, com és aquest projecte transmèdia sobre la síndrome de Down que inclou un conte, una aplicació per a iPad i un documental que els estudiants volen fer interactiu. ANNA VILA-CLARA, estudiant de la Universitat Eram "Som cinc noies i un noi i vam dir presentem-nos a veure si ens donen la oportunitat, coneixem a gent i a noves empreses que ens puguin donar suport. Ens sembla una manera molt bona per obrir les portes de tots els projectes que estem presentant." El Pitching té com a objectiu apropar les universitats al món laboral, una distància que a vegades és massa gran. EDUARD GIL, gerent de Paral·lel 40 - DocsBarcelona "La gent jove que està pujant ara des de les universitats surt amb unes capacitats tecnològiques molt importants, amb idees creatives importants i els falta potser aquesta oportunitat." Barcelona Televisió també ha col·laborat en aquestes sessions que, segons l'organització, es repetiran l'any que ve.

Durant dos dies el CCCB és el punt de trobada del nou talent emergent a les universitats i el món de la indústria audiovisual, al primer Pitching Audiovisual Universitat-Indústria. Els estudiants de comunicació hi han presentat una vintena de projectes audiovisuals, tant de ficció com de no-ficció, davant de representats d’una seixantena d’empreses del sector a Catalunya.

El “pitching” consisteix en una breu presentació de set minuts dels projectes davant dels possibles inversors , i en aquest cas serveix per facilitar la professionalització dels alumnes dels últims cursos de comunicació audiovisual i cinema. BTV també ha col·laborat en aquestes sessions que, segons l’organització, es repetiran l’any que ve.