ALBERT ESPINOSA, director de 'Pitahaya' "Buscava un lloc on no haguessim d'aturar el que passava, que poguessim rodar com a la Nouvelle Vague, que tots els personatges que sortissin fossin reals, fent la seva quotidianitat i que estigués obert de nit i de dia. Crec que l'increïble de Mercabarna és que no para mai, ens alimenta i és un plató de cine brutal."

El curtmetratge ‘Pitahaya’, d’Albert Espinosa, és la història d’un nen que visita el mercat en una excursió de l’escola, i durant l’excursió viu una experiència que el marca. És el primer curtmetratge d’Albert Espinosa, una obra que ja ha guanyat el premi del Festival Urban World de Nova York.

El mecenes del film ha estat precisament Mercabarna, l’escenari on es va fer el rodatge. Es tracta d’un projecte de simbiosi en què el director va poder ambientar el seu rodatge en aquest espai que, de retruc, es donarà a conèixer arreu del món.

El protagonista viu una experiència en la història narrada per Espinosa, i descobreix també la “ciutat alimentària” que bull d’activitat les 24 hores del dia per garantir l’aprovisionament dels ciutadans. El nen descobrirà espais desconeguts, productes que no havia tastat mai i alguns espais propis de Mercabarna com, per exemple, la llar d’infants. Cada dia unes 23.000 persones treballen en aquest recinte, i uns 12.000 escolars visiten aquestes instal·lacions anualment. Durant el rodatge del curt, que va durar tres dies, l’activitat del gran mercat va continuar amb total normalitat i això, segons Espinosa, va permetre dotar de molt realisme el curt. “Mercabarna és un escenari brutal”, ha conclòs el director.