Philip Glass ha demostrat un gran poder de convocatòria omplint el Palau de la Música amb motiu del concert ‘Works for piano’. Era la cita més rellevant del cicle que la sala li dedica aquesta temporada, perquè és la única amb la presència del compositor al piano. Glass ha tocat dues peces, ‘Mad rush’(1979) i ‘Closing’(1981). En la resta del concert monogràfic han oficiat al piano Albert Guinovart, la japonesa Maki Namekawa i el rus Anton Magatov. Albert Guinovart i l’Orfeó Català, dirigit per Simon Halsey, han interpretat ‘Vessels’ (1983), una peça per a cor i piano amb arranjament de Guinovart que en el seu moment va formar part de la banda sonora del documental  ‘Koyaanisqatsy’, de Goddfery Reggio. Deixebles de Glass, Maki Namekawa i Anton Batagov han tocat extractes de l’obra ‘Mishima’ (1984), ‘Etudes num 7′(1996), ‘Stokes'(2013) i ‘Distant figure, passacaglia per a piano’ (2017).

Glass, compositor convidat

Glass, un dels exponents de la música minimalista (qualificatiu que ell desmenteix),  és el compositor convidat de la present temporada del Palau. Amb aquest cicle la sala celebra el 80è aniversari del compositor, nascut als Estats Units. De fet, Glass va fer 82 anys el 17 de maig. Aquest concert no és el darrer del cicle, perquè dilluns 27 de maig el Palau acollirà una versió concert de l’òpera ‘Einsetin a la platja’ amb la veu de Suzanne Vega recitant al costat del cor belga Collegium Vocale Gent i l’Ictus Ensemble, orquestra de cambra també belga.  També s’escoltarà música de Philip Glass al Grec Festival.