park guell blau
Escolta aquesta notícia

Des d’aquest divendres i durant tot el cap de setmana, els visitants del Park Güell s’han trobat les façanes i elements del complex d’Antoni Gaudí completament tenyits de blau. Es tracta d’una iniciativa de Barcelona com a Capital Mundial de l’Arquitectura que coincideix, precisament, amb el festival lumínic Llum BCN. Durant tot el cap de setmana, el Park Güell llueix aquest canvi d’aparença de 18 a 22 h.

Entre les parts que s’han il·luminat es troba la Sala Hipòstila, l’escalinata monumental i els pavellons d’entrada amb el blau de la Unesco.

Sorpresa i admiració

La majoria de visitants del parc han descobert per sorpresa que estava tot blau. “És bastant maco i es veuen els mosaics molt bé”, asseguren unes noies que el visiten per primer cop. “Ens hem quedat impressionades”, han dit unes altres turistes.

D’altra banda, alguns veïns dels barris adjacents, que gaudeixen d’accés lliure a les instal·lacions, han aprofitat per contemplar el canvi. “He vingut expressament per veure-ho”, assegura un veí.

El Park Güell, tenyit de blau

Monuments icònics il·luminats

Altres edificis emblemàtics de la ciutat també s’han sumat a la iniciativa en el marc del Llum BCN. És el cas de la Sagrada Família, la Casa Vicens, la Casa Batlló, La Pedrera, el Palau Güell, el Palau de la Música Catalana i el Recinte Modernista de Sant Pau.