(ACN) Situat a la planta baixa de l’edifici de la Rambla, l’Espai Moja. Catalunya: Patrimoni Viu proposa un recorregut immersiu pel patrimoni cultural català emprant hologrames, jocs interactius i realitat virtual. Tracen aquesta panoràmica personatges singulars, monuments emblemàtics, tradicions i celebracions populars.
L’espai, que es pot visitar gratuïtament, ofereix múltiples nivells de lectura, adaptant l’enfocament als diversos nivells de coneixement dels visitants. Per garantir l’accessibilitat a tots els públics, l’Espai Moja disposa d’una plataforma que mostra els continguts adaptats en lectura fàcil, llengua de signes i audiodescripció.
Conèixer Catalunya a través del patrimoni
Per la seva ubicació a la Rambla, l’Espai té com a públic potencial tant el d’aquí com el de fora. Segons la consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar l’objectiu ha de ser facilitar “que es tingui una imatge de Catalunya a través de les nostres manifestacions artístiques del nostre patrimoni”.
En aquest sentit, la proposta s’emmarca dins el projecte Els ulls de la història. Una mirada immersiva sobre el patrimoni català, que té com a objectiu visibilitzar el patrimoni des de nous relats i amb lús de la tecnologia immersiva. En formen part, per exemple, la Cartoixa d’Escaladei i el Centre d’Interpretació d’Art Rupestre d’El Cogul.