(ACN) L’Orfeó Català ha actuat a la Berwaldhallen d’Estocolm sota el guiatge del reconegut director britànic Daniel Harding i acompanyat per l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca davant de 1.300 persones. El cor barceloní ha interpretat la celebrada Simfonia Resurrecció, acompanyat per la soprano Johanna Wallroth i la mezzosoprano Avery Amereau. L’actuació, que ha culminat amb una sonora ovació de més de cinc minuts, arriba precedida de setmanes d’assajos comandats per Pablo Larraz, director de l’Orfeó, amb el suport del director artístic convidat, Simon Halsey.

A finals de maig serà l’orquestra sueca i el director els que els tornaran la visita i actuaran a Barcelona per oferir el mateix concert al Palau de la Música Catalana (26 de maig) i a l’Auditori-Palau de Congressos de Girona (27 de maig).
La ‘Resurrecció’ de Mahler i el vincle amb l’Orfeó
La partitura té un paper significatiu per a l’Orfeó perquè va ser el cor qui la va estrenar a l’Estat el 1910. Posteriorment, l’han interpretada molts cops sota la direcció de Kazushi Ono o Gustavo Dudamel, fet que els ha permès consolidar una partitura complexa que suposa un repte vocal per als cantaires.
Composta entre els anys 1888 i 1894, la simfonia número. 2, en do menor, Resurrecció, de Gustav Mahler, és una de les obres més colpidores del repertori simfònic. Reflexiona sobre el sentit de la vida i de la mort i ofereix un viatge musical fins a la resposta amb un final coral, la Resurrecció. L’obra havia estat inicialment concebuda com un poema simfònic d’un sol moviment de caràcter fúnebre, però Malher va acabar introduint-hi quatre moviments més.
Projectes de futur
Fa poc s’ha anunciat el projecte internacional de la temporada vinent, 2025-26, que durà el cor a Los Angeles, ciutat on debutarà amb Gustavo Dudamel, que ha triat l’Orfeó Català i el Cor de Cambra per interpretar la Missa solemnis, de Beethoven, juntament amb l’Orquestra Filharmònica de Los Angeles, LA Phil. Els concerts seran els dies 20, 21 i 22 de febrer de 2026 a la ciutat californiana.