La funció comença amb una prova de receptivitat a tota la platea. A partir d'aquí els qui es presten pugen a l'escenari per deixar-se suggestionar per Onofroff. Un nom artístic rere el qual s'amaga un professional amb 25 anys d'experiència en la hipnosi clínica. ONOFROFF, hipnotitzador "Ajuda a saber quina part de tu i on està ubicada aquella cosa que et produeix un problema... Un cop identificada, es pot treballar des de diferents vessants per eliminar-ho, reduir-ho o enfrontar-te." Aquí però, veiem el vessant més lúdic. Els mateixos productors de l'espectacle l'autodefineixen com a xou i diuen que l'espectador hipnotitzat ha de prestar-se al joc. Un joc en què els veurem dormir plàcidament al seu llit o pilotant un avió de combat. Més enllà de l'entreteniment, el muntatge també té un discurs pedagògic que reivindica la hipnosi com a camí real d'accés al subconscient, i que marca distàncies amb l'il·lusionisme i el mentalisme. El mateix Onofroff i els productors reconeixen que bona part de la població és escèptica. Un fet, que diuen, juga a favor seu. TONI ALBALADEJO, coproductor d''Onofroff' "La millor campanya de promoció i de publicitat és el debat. Genera una controvèrsia eterna: 'no m'ho crec, són figurants, no és veritat, aquell no s'ha adormit...' i els que sí que hi creuen de debò." 'Onoroff' tot just s'estrena a l'escena barcelonina i després viatjarà a Madrid.

El xouman en aquest muntatge és Onofroff, l’hipnotitzador, que amb la col·laboració del públic fa una demostració del que es pot aconseguir amb la hipnosi moderna. L’espectacle aspira a fer viure a l’espectador una experiència interactiva però sobretot divertida. “La gent té ganes de deixar-se anar i participar”, afirma Toni Albadalejo, coproductor de l’espectacle.

Segons expliquen els promotors, el projecte d”Onofroff, el fascinador’ va sorgir com a resposta a la necessitat de fer arribar al públic nous formats. “Fa temps que notem que el públic està dispers, costa molt omplir grans teatres, l’espectador prefereix teatres petits i nous formats”, reconeix Albadalejo, que també és vicepresident de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA). “El públic vol sorpreses, novetats, i per això vam produir aquest espectacle”, explica. La idea original del xou és de l’hipnotitzador canadenc Messmer, que està triomfant  a França i altres països amb més de 4.000 funcions.

Qui és Onofroff?

Per tirar endavant la idea, Anexa i Opus Productions van fer una cerca per trobar un hipnotizador. Rere Onofroff s’amaga un professional amb 25 anys d’experiència en la hipnosi clínica amb finalitats terapèutiques. La hipnosi és “molt eficaç per tractar depressions, fòbies, manies o addicions”, defensa Onofroff.

A l’escenari, però, hi veureu un espectacle, la part més lúdica de la hipnosi. Segons Onofroff, aquest xou pot ajudar a treure la “càrrega fosca, la teranyina” que encara té la hipnosi. De fet, com a professional reivindica la hipnosi com a mètode terapèutic, lluny de l’esoterisme, la màgia o l’il·lusionisme. “Aquí no hi ha truc”, la hipnosi és simplement un camí per arribar al nostre subconcient, diu.

Però el mateix Onofroff i els productors reconeixen que bona part de la població és escèptica. “No m’ho crec, són figurants, no és veritat, aquell no s’ha adormit…” Albadalejo reprodueix les paraules de molts incrèduls, però afirma que aquesta controvèrsia beneficia el xou: “La millor campanya de promoció i de publicitat és el debat, la hipnosi genera una controvèrsia eterna”. En tot cas, assegura que el muntatge “no deixarà a ningú indiferent”.