'L’Olívia i el terratrèmol invisible', primer film català en "stop-motion", al Seminci | audiovisual, desnonaments, pel·lícules
Font: Filmax
Escolta aquesta notícia

(ACN) La primera pel·lícula catalana d’animació en stop-motion, L’Olivia i el terratrèmol invisible, d’Irene Iborra Rizo, arriba aquest diumenge a la Seminci. La pel·lícula relata la vida de l’Olívia, la seva mare i el seu germà, que són expulsats de casa seva i han de començar de zero en un altre barri de Barcelona.

La pel·lícula és la primera en versió original catalana amb aquesta tècnica d’animació i ha comptat en el seu equip amb dos dels animadors més reconeguts del món, Tim Allen i César Día. El film, coproduït per la productora de Barcelona Citoplasmas Stop Motion, va rebre el Premi de la Fundació Gan al Festival d’Annecy. Arribarà als cinemes el 21 de novembre.

Una pel·lícula dins d’una pel·lícula

L’Olívia; el seu germà petit, en Tim, i la seva mare, l’Íngrid, són expulsats de casa i han de començar de zero en un altre barri. Mentre l’Íngrid fa malabars per resoldre la situació, l’Olívia s’inventa una fantasia protectora per al seu germà i per a ella: tot el que viuen no és real estan rodant una pel·lícula.

Però aquesta invenció tindrà conseqüències inesperades. Afortunadament, al seu voltant es formarà una família nova i pintoresca amb la qual viuran aventures rocambolesques. Entre riures, plors, màgia i amistat, descobriran que són els increïbles herois quotidians de les seves vides.

Desnonament des de la mirada d’una nena

En una entrevista amb l’ACN, la directora, Irene Iborra, va explicar que la seva motivació era explicar a la seva filla, també anomenada Olívia, temes com la pobresa infantil, ja que creu que s’ha “parlat moltíssim de desnonaments”, però volia fer-ho des del punt de vista de la nena, captant-ne la innocència.

Font: Pere Francesch (ACN)
Imatge de l'autor/a