Les cares d'Edu Soto, el Neng de Castefa, David Fernández, Chikilicuatro, i Santi Ibáñez són un dels reclams de l'Apolo per encetar temporada. L'altra és que l'adaptació del clàssic de Veber la signa Josema Yuste. Però no s'ha d'oblidar que un altre argument de pes és l'obra mateix. 'El sopar dels idiotes' és un joc ideat per un editor d'èxit que cada dimecres convoca els amics per riure's d'un convidat especial, un tanoca que rotativament ha de presentar un dels espavilats comensals. Una lumbàlgia obliga el protagonista a cancel·lar un dels sopars, però rep a casa l'idiota que havia escollit, en Francesc Pinyol. La visita embolica la vida confortable del flamant editor... S'ha destacat la barreja d'humor, crítica social i humanitat com el gran encert del text. DAVID FERNÁNDEZ, actor: "Jo crec que surts del teatre i dius: 'en el fons el bonic seria ser una mica idiota, entre cometes...' en el sentit de tornar a ser un nen i emocionar-te per les coses com s'emociona aquesta persona." S'han fet centenars de versions de l'obra en més de seixanta països. A Barcelona cal recordar la que va dirigir Paco Mir el 98. Aquestes imatges són de la funció número 800, quatre anys després, quan el muntatge havia assolit els 400.000 espectadors. "Una comèdia que és tot un filó. A Madrid la versió castellana d'aquesta adaptació de José María Yuste enceta segona temporada. Aquí al Teatre Apolo, la versió en català no té, de moment, data de sortida del cartell. Us ho ha explicat Victor Giralt Jonama".

La crítica de Victor Giralt Jonama

Si no heu vist aquest clàssic de la comèdia, paga la pena fer-ho.  El riure està assegurat, però no és una comèdia banal, té certa càrrega crítica. L’encert és que acaba posant en evidència els qui es creuen massa llestos i s’estableix empatia amb el personatge de l’idiota.

Si ja n’heu vist alguna versió, potser fareu comparacions. L’aposta de la producció que ens ocupa és la d’haver triat cares especialment còmiques (Fernández, Soto, Ibáñez), tot i que saben estar continguts quan cal, sense estripar.