L'artista es pregunta si la llar és un lloc o més aviat té a veure amb la identitat. Treballa amb persones desplaçades i en territoris ocupats. S'implica amb la gent i les situacions que fotografia. Les imatges s'agrupen en nou sèries. CARLES GUERRA, comissari de l'exposició "La fotografia que sorgeix del treball d'Ahlam Shibli no és només un document sobre aquelles coses que fotografia, sinó que és una mostra, una penetració, en l'estructura d'un règim colonial." La fotògrafa explora aquestes situacions en diferents escenaris. Com les contradiccions de França, que va lluitar contra l'ocupació nazi i poc després va combatre la independència de la Indoxina o Algèria; o els que ofereixen fins i tot la vida, a Palestina, per lluitar contra l'ocupació de casa seva. En aquesta sèrie, Ahlam Shibli mostra com els combatents palestins caiguts continuen presents en el dia a dia de les seves famílies. La fotògrafa també s'ocupa del cos entès com a casa i la repressió que viuen transsexuals, gais i lesbianes per poder mostrar la identitat sexual. En una altra sèrie, presenta un orfenat polonès com un espai on es dóna l'oportunitat de recrear la casa que els nens han perdut.