L’actor i comunicador cultural Nil Martín López destaca al betevé directe propostes escèniques d’aquesta primavera que toquen el tema de la mort i la seva assumpció. Com Cor dels amants, de Tiago Rodrigues, que es pot veure al Teatre Lliure de Gràcia fins al 25 de maig. Un peça polifònica sobre una parella i els efectes del pas del temps, amb Joan Carreras i Marta Marco.
La mort d’una mare mou els fils dramàtics del monòleg Com es moren els ocells al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa. I és present també a Anatomia d’un suïcidi, d’Alice Birch, en cartell a la Sala Petita del TNC des d’aquest dijous, 15 de maig. Dirigida per Glòria Balañà i amb Patricia Bargalló, Jaume Madaula i altres intèrprets, és una reflexió sobre el suïcidi a partir de tres històries paral·leles de persones que el viuen de prop.
A La Gleva i el Versus Glòries
Al petit teatre La Gleva s’acaba d’estrenar Nomen Nescio, una creació interdisciplinària (amb audiovisuals, teatre d’objectes i de text) de Susanna Barranco, Paula Blanco Barnés i Gerard Valverde Ros. Són protagonistes tres dones: una refugiada de les guerres de Txetxènia, la primera dona policia paixtu de l’Afganistan, i una ucraïnesa que ha decidit abandonar la seva carrera artística per unir-se a l’exèrcit ucraïnès.
Per acabar secció amb un to menys fosc, Nil Martín cita una comèdia que arribarà el 21 de maig a la sala Versus Glòries: Ben plantats, de Joaquín Arias i amb direcció d’Anna Sarrablo. “Sobre jardineria, mentides i relacions tòxiques en una parella gai”, comenta.
