És la notícia que van llegir més usuaris el mes de gener a BTVNotícies.cat. L'onada de fred va generar entusiasme entre els cibernautes, que es van bolcar amb el fòrum d''El temps del Picó'. L'onada de fred siberià és una de les notícies que ha fet que el mes de gener el portal de BTV sigui la primera televisió catalana en audiència darrere dels portals de la Coorporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. BTV.cat ha tingut gairebé 130.000 usuaris únics, i més d'1.250.000 pàgines llegides. Això, segons el primer rànquing de mitjans en català que s'ha fet aquest mes de gener i que es publicarà a principis de cada mes. Dins d'aquesta llista hi ha 50 mitjans digitals, i BTV es troba en la tretzena posició. Una bona mostra de la diversificació de la informació en català a la xarxa. FRANCESC HOMS, portaveu del govern de la Generalitat "Els mitjans digitals en el terreny de la comunicació són la millor garantia de cara al futur, des d'un punt de vista democràtic, del pluralisme, de l'explicació del que passa en un país." En total hi ha hagut més de 6.750.000 usuaris únics que han visitat pàgines de mitjans en català. I el nombre de pàgines llegides ha estat de 77.230.000, unes xifres a tenir en compte, ja que el català és una llengua que no para de créixer a la xarxa. Ja és la vuitena llengua més usada per escriure en blogs i la catorzena a l'hora de fer cerques a Google.

El rànquing, que es publicarà mensualment, té l’objectiu de demostrar la força dels mitjans digitals en llengua catalana a Internet i servir, al mateix temps, d’instrument per anunciants i publicistes a l’hora de dirigir-se a audiències catalanoparlants. Amb aquesta classificació, els mitjans en línia en català compten, per primera vegada, amb una eina que els diferencia de la resta de l’Estat.

La iniciativa ha estat impulsada per diverses associacions de premsa (ACPG, ACPC i APPEC), mentre que la classificació i el control de l’audiència està elaborada per Nielsen i OJD Interactiva, que publicaran el rànquing als seus webs.

Segons les dades del mes de gener, BTV és la televisió catalana amb més audiència a Internet després dels webs de Televisió de Catalunya. Amb 127.000 usuaris únics el mes de gener i més d’un milió dues-centes mil pàgines vistes, Barcelona Televisió se situa en el tretzè lloc del rànquing general, que està liderat pel web de Televisió de Catalunya (1,7 milions d’usuaris únics), seguit del diari Ara (1,04 milions) i el Punt Avui (543.000 usuaris únics), tot i que en aquesta primera classificació no es comptabilitza encara la part en català dels mitjans bilingües, que sí que s’incorporarà al primer rànquing oficial a partir del mes de febrer. Pel que fa a mitjans d’àmbit local, el primer dins dels rànquing és el Diari de Girona (231.702), seguit de Regió 7 (137.993) i Barcelona Televisió (127.092).