El festival Cruïlla torna al format de quatre dies, però engega a mig gas, amb només tres dels cinc escenaris en funcionament, i horaris limitats tant en la primera jornada, dimecres (fins a les 23 h), com en la segona, dijous (fins a les 0.30 h). I amb aforament també limitat. Segons Jordi Herreruela, director del Cruïlla, “els grans festivals tenim un gran impacte en l’entorn, i una manera de reduir-lo i compensar-ho té a veure amb posar un límit en l’aforament”.

La jornada de dimecres ha estirat un públic eminentment jove i seguidor d’estils com el rap, el hip-hop i el trap. “Hem fet una aposta, especialment dimecres i dijous, per atreure el públic jove. I això té a veure amb el preu de les entrades, perquè la programació no és suficient, cal posar un preu accessible. A vegades aquest públic no accedeix a pagar una entrada de cap de setmana”, afirma el director. El preu de les entrades per a aquest primer dia era de 25 euros.

El rap domina el cartell

El cert és que la majoria d’assistents preguntats havien adquirit entrada només per dijous. Havien vingut a veure, sobretot, Rels B, 31 FAM i Trueno, que amb Toteking configuraven la programació dels dos principals escenaris, l’Estrella Damm i el Cruïlla Enamora. En aquest, 31 FAM han actuat davant d’un públic ja força massiu, entregat a la seva fusió d’estils (rap, dancehall, funk), abans que ho fes, al mateix escenari, l’argentí Trueno, aspirant a nou referent del rap llatí. A l’Estrella Damm s’ha pogut veure el xou del raper sevillà Toteking, un històric del gènere. En aquest mateix escenari, els mallorquins Reel B, caps de cartell del dia, han desplegat el seu potent directe, que estant passejant amb èxit per Espanya i Llatinoamèrica.

Rels B en acció al Cruïlla

Tot i les limitacions d’aforament que s’autoimposa el festival, el director és optimista amb la venda d’entrades. “És probable que superem el nostre rècord, que va ser el 2019 amb 73.000 entrades venudes, però el Cruïlla no ha volgut mai marcar-se un objectiu de creixement”, conclou Herreruela.