El periodista teatral Andreu Rami recomana al betevé directe tres musicals que es podran veure aquesta temporada i que tenen en comú que estan protagonitzats per dones empoderades: Chicago, Les dones de Guido Contini i Six.

Un clàssic de Broadway

El primer s’estrena aquest dijous 23 de gener al Teatre Tívoli, on fa funcions fins al 2 de març. Es tracta d’un espectacle en castellà, rèplica exacta del segon musical que més anys està en cartell a Broadway (des del 1996). Es va estrenar però el 1976, sense gaire èxit, amb música de John Kander i coreografies de Bob Fosse.

El musical està basat en una obra de teatre amb dues protagonistes inspirades en assassines reals. Roxy Hart és una mestressa de casa que assassina el seu amant i per no entrar a la presó manipula públic i mitjans per esdevenir una celebritat. A la presó coneix una altra artista de vodevil, Velma Kelly, també a la garjola per assassinat. Un musical que parla de crim, corrupció i manipulació dels mitjans al Chicago de la llei seca.

Perspectiva femenina

Les dones de Guido Contini, que fa funcions entre el 23 i el 27 de gener al Teatre Gaudí, es basa en l’exitós espectacle Nine, al seu torn inspirat en la famosa pel·lícula Otto e mezzo, de Federico Fellini. Però mentre que al film el protagonista és un home, el musical pren el punt de vista de les dones que l’han envoltat (mare, prostituta, admiradores…). Nine era un musical per a 25 intèrprets, però el del Teatre Gaudí és una versió minimalista per una sola actriu: Mariona Castillo, a qui acompanya un pianista.

Èxit a Londres

Pel que fa a Six, trigarà encara a instal·lar-se a la cartellera. Ho farà el 24 d’abril, concretament al Coliseum. És el segon musical que Balañá en viu importa de Londres, on l’han vist tres milions i mig d’espectadors. Una reescriptura de la història en clau pop i feminista que descobreix la vida i misèries del rei Enric VIII des de la perspectiva de les seves sis dones.

Comparteix a: