Amb un milió de visitants l’any, el Picasso és el segon museu més visitat de la ciutat després del del Barça. La problemàtica de l’equipament és que el públic local hi arriba amb comptagotes i només representa un 12% del total. El director del museu ha assegurat que la direcció treballa per canviar aquesta realitat. ” Hi ha molta activitat al museu que no és coneguda i estem treballant per donar-la a conèixer”. Segons Laniado-Romero, la percepció que tenen els barcelonins sobre l’equipament no és gaire bona perquè veuen el Picasso com “el museu de les cues i els estrangers”. Des de principis d’any, la direcció va posar en marxa la venda anticipada d’entrades per Internet, que permet als usuaris visitar-lo a una hora determinada i sense haver de fer cues. Segons ell, amb la mesura les cues s’han reduït: quan abans eren d’una a dues hores d’espera, ara els visitants fan cua entre 15 i 20 minuts. Tot i la millora que s’ha aconseguit, el director ha dit que cal donar a conèixer més la venda anticipada.

El museu allargarà les hores de visita

Per facilitar més les visites al vespre i atreure més el públic local, el Picasso tancarà els divendres i els dissabtes a les 21.30 h, a partir del 2 de maig. De moment ja allarga l’horari els dijous a la nit, que tanca també a les 21.30 h, amb l’objectiu de buscar l’entrada dels barcelonins que surten a sopar pel barri o a fer una copa.

Després que la gestió del Picasso hagi passat a mans d’una fundació pública el pressupost ha crescut i aquest 2015 se situa en els 8,6 milions d’euros. Segons Laniado-Romero, l’objectiu és anar incrementant-lo per fer més activitats, programes i activitats de recerca.