El 50 % dels 954.895 visitants que han passat pel Museu Picasso durant el 2016 van comprar l’entrada de manera anticipada. Dos anys després de la posada en funcionament, els responsables del museu consideren que aquest sistema es consolida cada vegada més i que “l’èxit d’aquesta aplicació ha permès descongestionar el carrer de Montcada i millorar l’accés al centre”.

En un comunicat, el museu subratlla que, “gràcies a aquest servei”, el temps d’espera s’ha reduït fins als quatre minuts de mitjana. I, segons les seves dades, el 70 % dels visitants afirmen que no han esperat gens i un 15 % que ho han fet durant menys de 10 minuts.

Els responsables del centre també destaquen l‘”èxit” de l’exposició temporal “Cubisme i guerra. El cristall dins la flama”. Quan encara falten dues setmanes perquè es clausuri, 72.083 persones han pogut veure les 70 obres de Picasso, Maria Blanchard, Georges Braque, Juan Gris, Jacques Lipchitz, Henri Laurens i Henri Matisse que s’hi presenten.

Igualment, el museu destaca la capacitat de convocatòria de la 7a edició del Big Draw, la Festa del Dibuix, que va aplegar més de 16.000 persones el 30 d’octubre. La propera edició tindrà lloc el 22 d’octubre del 2017.

Nova temporada

Dilluns vinent, el Museu Picasso presentarà la temporada expositiva del 2017. Entre d’altres, comptarà amb l’exposició “Picasso. Retrats”, que actualment es pot veure a la Galeria Nacional de Retrats de Londres. Com a principal esdeveniment de l’any, a més, el mes d’abril tindrà lloc el 3r Congrés Internacional Picasso i Identitat, que reunirà a Barcelona experts picassians d’arreu del món que presentaran els treballs més recents sobre l’obra i la figura del artista.