Per aquesta raó està decidit a retornar el museu a la ciutat. Guigon assegura que “s’ha d’obrir als barris i a altres categories de visitants”. Aposta per fer-lo més accessible al públic jove incrementant-hi la presència de les noves tecnologies i creant, a més, un recorregut més didàctic. Al març recuperarà ‘Picasso. Retrats’, una mostra programada pel director anterior que ha decidit conservar.
No serà fins al 2018, però, quan s’abocarà del tot a la seva proposta: “de moment la col·lecció permanent està únicament centrada en la figura de Picasso. M’agradaria canviar el recorregut. Fer-lo més gran i contextualitzar-lo amb l’artista i els seus entorns, sobretot amb la Barcelona de l’època del restaurant Els Quatre Gats”, explica. Aquest establiment es va convertir en un dels indrets de referència del modernisme català des de finals del segle XIX fins a principis del XX.
D’altra banda, Guigon pretén connectar els museus de la ciutat centrant-se en l’últim any que l’artista va passar a Barcelona, el 1917, i establir xarxes amb entitats culturals d’altres països, com França o Gran Bretanya. A més, té en ment replantejar els accessos al museu per evitar cues, però sense abandonar l’entrada icònica del carrer de Montcada. Entre els seus propòsits també preveu renovar la imatge de les sales d’exposició per ressaltar els racons singulars de l’edifici.
Les xifres del 2016
Durant l’any 2016, el Museu Picasso ha rebut 1.062.194 visitants. El 50 % de les visites han adquirit l’entrada de forma anticipada a través d’una aplicació mòbil. Segons el museu, les xifres demostren l’èxit d’aquest sistema de venda dos anys després de la seva posada en funcionament. La venda anticipada ha permès desconegestionar l’entrada del carrer de Montcada i millorar l’accés al centre: els temps d’espera s’han reduït fins als quatre minuts de mitjana.