És probablement un dels millors invents per moure's per les grans ciutats. Els escúters celebren cent anys de vida i aquesta eNposició vol ser un homenatge a aquest vehicle, nascut a Nova York l'any 1916. CRISTINA SOLER, directora del Museu de la Moto "Doncs aquí tenim una selecció d'uns 30 models de tota la història de l'scooter. Són cent anys d'aquest tipus de motocicleta que va revolucionar la mobilitat personal i podran veure peces des dels inicis des del 1920 fins a algun model futurista fabricar aquest any 2016." Aquesta moto és, per exemple, la primera vespa que es va vendre a Barcelona, l'any 1954, Dalí hi va estampar la seva signatura, però els anys l'han acabat esborrant. O aquesta Honda, creada l'any 1958, que és la moto més venuda de tota la història, amb 90 milions d'unitats. Aquesta altra és també significativa perquè va ser dels primers escúters de la història. Data de l'any 1920. Com destacable és aquest altre model, aquest de 1944. Atenció a la seva història: la van fer petita per poder tirar-la amb paracaigudes als soladats a la guerra de Normandia, a la Segona Guerra Mundial. Tots aquests models, junts per primer cop al al Museu de la Moto, un vehicle íntimament relacionat amb la nostra ciutat. 'Barcelona té 300.000 motos, un fet que es visualitza en molts punts de la ciutat'. De fet, n'hi ha tantes que els espais destinats a aparcament s'han quedat curts. Barcelona és juntament amb Roma la ciutat amb més vehicles d'aquest tipus.

El primer escúter es va crear el 1916 a Nova York. Coincidint amb aquest centenari, el Museu de la Moto de Barcelona ha volgut homenatjar aquests vehicles amb l’exposició temporal “Scooters, un segle de moto urbana”. S’hi exhibeixen una trentena de models que recorren l’evolució de l’escúter, des dels primers intents de principis del segle XX fins a les propostes més modernes.

Una de les peces més curioses de la mostra és la primera Vespa que es va vendre a Barcelona, l’any 1954, a la qual Salvador Dalí va estampar la seva signatura, tot i que el temps la va acabar esborrant. També s’exposa la moto més venuda de la història, una Honda de la qual se’n van vendre 90 milions d’unitats. Un altre exemple és un tipus d’escúter de l’any 1944 que van crear amb mides molt reduïdes per poder llençar-les amb paracaigudes des dels avions durant el desembarcament de Normandia, a la Segona Guerra Mundial.