‘Down n’hi do. La càmera ballarina’, de Mireia Ros, va néixer a partir d’un taller de cinema de la realitzadora amb sis joves amb síndrome de Down i dos amb discapacitat intel·lectual. Entre el 5 i el 10 de juny, la mostra centra l’atenció en el panorama cinematogràfic actual amb una vintena llarga de cintes, la majoria projectades a la Filmoteca.

Ja fa 26 anys que se celebra la Mostra de Films de Dones, certamen que té en la perspectiva femenina un senyal d’identitat. El certamen, que en realitat se celebra per etapes al llarg de l’any, té un dels seus zenits entre el 5 i el 10 de juny a la Filmoteca.

En la primera jornada, a més de ‘Down n’hi do. La càmera ballarina’, de Mireia Ros, s’han projectat també ‘Lo que dirán’, de Nila Núñez, sobre la relació entre dues adolescents musulmanes que entenen l’islam de manera molt diferent; i ‘Margarita Alexandre’, de Farmín Aio, documental centrat en la figura d’una de les primeres cineastes espanyoles. Aquesta darrera no és una cinta recent (del 1983), atès que la programació no oblida el rescat d’algunes autores imprescindibles de la història del cinema espanyol. En la mateixa línia es projecta, el dia de la cloenda (a la plaça de Salvador Seguí, a l’exterior de la Fimoteca ), ‘Margarita y el lobo’ (1969), de Cecilia Bartolomé.