actor Manel Dueso presentació obra al TNC Barcelona
Foto: Maria Aladern (ACN)
Imatge de l'autor/a
Redacció
Escolta aquesta notícia

(ACN) L’actor, dramaturg i poeta Manel Dueso va morir aquest dimarts a la tarda als 73 anys a l’Hospital de Sant Pau. Nascut a Sabadell el 1953, es va llicenciar en interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona i sempre va ser autodidacte com a director i autor teatral.

Com a actor i director, va representar i dirigir més de 100 obres d’autors com ara Shakespeare, Molière, Txékhov, Tennessee Williams, Beckett, Fassbinder i Genet, entre d’altres. També va treballar al cinema i la televisió com a director d’interpretació, guionista i actor. Va ser fundador de la Sala Beckett. Precisament, la temporada passada va estrenar l’obra Jambo bwana al Teatre Nacional de Catalunya.

Obra literària

Com a escriptor, és autor de més de 20 espectacles. Premi de Teatre dels Premis Literaris Ciutat de València 2023, Dueso va publicar tres llibres: les peces teatrals Mata’m (Lapislàtzuli, 2023) i L’encant de les nenes (Bromera, 2024) i el recent poemari Som cavalls d’escuma en camps de menta (Lapislàtzuli, 2026), recitat amb els actors Francesc Orella i Montse German i amb la pianista Bárbara Granados al Q-ars Teatre i a la Sala la Planeta, entre altres espais.