‘El Messies’ de Georg Friedrich Händel és un clàssic del Nadal a Barcelona.

Una tradició exportada dels països anglosaxons que ha calat aquí. L’obra barroca que narra la vida de Jesucrist és un dels concerts més recurrents per aquestes festes, ja sigui fent sonar la seva part més famosa, l’Al·leluia, o de manera completa. “Potser seria més adequada per altres èpoques de l’any, però al final s’ha acabat interpretant molt per Nadal, suposo perquè els temes recorden a la música més nadalenca. Ara ja s’ha convertit en una tradició” explica Josep Ramon Olivé, un dels solistes de l’obra que sonarà aquest cap de setmana a L’Auditori de Barcelona. I és que, l’obra més popular de Händel estava pensada originalment per ser representada durant la Pasqua, però actualment es fa majoritàriament per Nadal, sovint en concerts participatius on els espectadors poden cantar durant els cors.

Aquest cap de setmana, L’Auditori ofereix la possibilitat de veure aquesta obra magna, sota la batuta del director titular de l‘Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), Kazushi Ono. Una interpretació en què participaran el Cor Bruckner Barcelona i el Lieder Càmera. I les parts solistes aniran a càrrec de María Hinojosa, com a soprano, Mireia Pintó, com a mezzo, Alejandro del Cerro, com a tenor i Josep Ramon Olivé, com a baríton. Tots ells faran un total de tres concerts. De moment ja han fet vibrar L’Auditori de Barcelona dos dies consecutius, però falta un últim concert aquest diumenge al matí. Una bona ocasió per gaudir d’aquesta peça completa, sense talls ni adaptacions. Amb la particularitat que aquesta vegada serà amb una orquestra simfònica, la qual cosa oferirà un so diferent del que estem acostumats per aquesta obra barroca.

L’oratori de Händel es va estrenar ara fa 277, però va trigar molt de temps a cantar-se de forma completa a Barcelona. Va sonar per primera vegada el 4 de novembre de 1950 gràcies a l’Orfeó Gracienc al Palau de la Música. Abans només se n’havien pogut sentir alguns fragments.