mural Amaia Arrazola Mercat Abaceria
Escolta aquesta notícia

El nou Mercat de l’Abaceria, a Gràcia, tindrà dos espais on s’exposarà una part dels murals de les tanques d’obres que va dibuixar l’artista Amaia Arrazola. Les il·lustracions serviran per homenatjar la il·lustradora gracienca, que va morir al novembre als 41 anys. De fet, van ser els mateixos veïns els que, en un acte de reconeixement pòstum, van demanar que es conservés aquesta obra.

Arrazola va fer els dibuixos el 2024 per embellir les tanques. Es tracta d’una obra efímera que va omplir d’elements icònics del barri, com la festa major, la rumba catalana, la torre del Rellotge i la plaça del Sol.

mural Amaia Arrazola Mercat Abaceria

L’obra s’exposarà en dos espais del mercat

El nou mercat tindrà dos espais on s’exposarà l’obra d’Arrazola. Un, situat en un edicle de vidre, donarà a la futura plaça i serà visible per a tothom que hi passi. Aquí s’ubicarà una part del mural original de les tanques d’obres que es restaurarà.

L’altre espai s’anomenarà Balcó de l’Amaia i s’hi col·locaran vinils amb el disseny original, amb la idea que es puguin veure des del balcó de la segona planta, amb les parades del mercat al fons.

El nou Mercat de l'Abaceria conservarà una part dels murals de l'artista Amaia Arrazola | grafits, il·lustració, mercat, mercats, pintura

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, es va reunir amb la família d’Arrazola, amb qui van acordar conservar aquests murals i que la seva obra quedi lligada per sempre al barri de la Vila de Gràcia, on va viure durant 15 anys. A banda dels murals a gran escala com el de l’Abaceria, l’artista, nascuda a Vitòria, també és autora de diversos llibres, entre els quals hi ha Totoro y yo (2022).

Amaia Arrazola