L’actriu i dramaturga Lara Díez Quintanilla fa un homenatge a la vida de la seva àvia a l’obra teatral Mary, un monòleg que es pot veure a la Sala Flyhard fins al 20 de gener. La intèrpret explica al betevé directe que l’espectacle és un homenatge a la seva àvia, una persona que va ser molt important per a ella, “però també un reconeixement a totes les dones que han format part de les nostres vides“.
L’actriu va passar molt temps al costat del llit mentre la seva àvia s’estava morint. Va ser llavors quan Lara Díez Quintanilla va començar a escriure el monòleg, a partir “d’una herència d’anècdotes, fets i paraules molt significatius per a una generació de dones de postguerra nascudes als anys 30″, que va trobar que “es repetia a totes les famílies de manera reiterada per crear una narració comuna entre totes”.
La mort com a celebració
Lara Díez Quintanilla també recorda: “Em va ajudar molt recollir tot aquest relat de la vida de la meva iaia durant el procés posterior de dol”. Mary és un monòleg divertit, en el qual la mort es tracta “com una celebració de la vida des de la mort“. “La meva àvia va morir molt gran i va deixar una vida molt plena i feliç”, assenyala l’actriu.