El gran triomfador de la nit ha estat José Antonio Bayona, que s’ha emportat totes les estatuetes a què optava amb ‘Lo imposible’, que competia en els premis del cinema català com a millor pel·lícula europea. Bayona ha guanyat en aquesta categoria i s’ha coronat com a millor director amb una superproducció que ha estat premiada en quatre apartats tècnics més: muntatge, fotografia, so, maquillatge i perruqueria.

Tot i que ‘Blancaneu’ i ‘El bosc’ partien com a clares preferides, amb 12 i 11 nominacions, s’han hagut de conformar amb quatre i un únic guardó respectivament. El film de cinema mut en què s’explica un conte gòtic, dirigit per Pablo Berger, ha guanyat el guardó més esperat: el de millor pel·lícula en llengua catalana. La producció també s’ha emportat els trofeus a la millor direcció artística, música original i vestuari.

Pel que fa a ‘El bosc’, ha marxat a casa amb només una estatueta: Maria Molins ha estat escollida per l’Acadèmia del Cinema Català com a millor protagonista femenina pel paper fet en un film que la situava en el si de la Guerra Civil.

Una de les sorpreses de la nit ha estat ‘Una pistola en cada mano’, de Cesc Gay, que ha guanyat el Gaudí a la millor pel·lícula en llengua no catalana, així com el de millor guió. Dos dels actors del film dirigit per Gay, Eduard Fernández i Candela Peña, han estat reconeguts com els millors actors secundaris per la interpretació feta.

Ha estat l’última gala de Joel Joan com a president de l’Acadèmia del Cinema Català. Tot i això, la producció que ell codirigia, ‘Fènix 11.23’, no ha aconseguit cap de les set categories a les qual estava nominada. La nit ha anat una mica millor per a la pel·lícula ‘Els nens salvatges’, que, tot i endur-se només una de les vuit categories a les quals aspirava, ha aixecat el Gaudí al millor protagonista masculí gràcies a la interpretació del jove Àlex Monner.

El premi Gaudí d’honor l’ha rebut Montserrat Carulla, que, emocionada, ha reivindicat la independència de Catalunya.