El Museu Can Framis, gestionat per la Fundació Vila Casas i ubicat al Parc i la Llacuna del Poblenou, acull fins al dia 16 de juny l’exposició “Llindar i celístia”, a càrrec del pintor igualadí Jordi Fulla. Es tracta d’una reflexió sobre el concepte de frontera a partir de les cabanes de pedra seca típiques de l’àmbit rural català. L’autor va construir i pintar una quarantena d’aquestes petites construccions, de les quals es poden veure nou a la mostra. Volia així entendre perfectament com era situar-s’hi dins i percebre des d’allà idees com “llindar”, “aixopluc” o “no-res”.

“Llindar i celístia”, a càrrec de Jordi Fulla

L’exposició “Llindar i celístia” està distribuïda en cinc espais diferents. En cada una de les estances hi ha diferents obres que conviden l’espectador a reflexionar, cada cop d’una manera més filosòfica, sobre el concepte poètic de “frontera” o “llindar”. A la darrera sala es troben les conclusions i els llindars convertits en cossos, però d’una manera abstracta. L’objectiu és, segons explica l’autor, deixar un marge per a la interpretació de l’espectador, que el receptor pugui plantejar-se alguna cosa.

Reflexió sobre les fronteres a partir de la pedra seca

Les cabanes de pedra seca que hi ha arreu de Catalunya són l’element del qual parteix la reflexió artística de la mostra, de la fragilitat i simplicitat d’aquestes construccions. L’autor les va descobrir fent un treball de camp ara fa aproximadament 30 anys. Feia temps, per tant, que la idea li rondava pel cap. Assegura que va quedar impressionat per la quantitat de petites arquitectures d’aquest tipus que hi ha pel territori fa molts anys i que li van transmetre la possibilitat de fer una producció artística.

El pintor ha comptat amb la col·laboració de l’escriptor Lluís Calvo, que ha fet un poemari relacionat amb la mostra que s’editarà en breu. La Fundació Vila Casas també ha participat en el projecte i organitza visites guiades diferents caps de setmana.