Lia Kali
Foto: Quieto Carlos (cedida a l'ACN)
Escolta aquesta notícia

(ACN) La cantant i compositora barcelonina Lia Kali —nom artístic de Júlia Isern— ha publicat aquest divendres Kaelis (Sony Music), el seu segon àlbum, que conté un total de 17 cançons amb una producció de base urbana. El disc compta amb les col·laboracions d’Eladio Carrión i Symba. Segons l’artista, es tracta d’un treball “molt personal” que parla de diferents maneres de “tocar el cel”, ja sigui des de l’angoixa, a través de les idealitzacions, però també des d’una llibertat absoluta.

En una entrevista a l’ACN, l’artista explica que una altra de les lectures està molt relacionada amb una por molt concreta: la de volar. “Tenia un pànic horrible a volar i el vaig haver de superar per poder fer el que més estimo a la vida, que és cantar”, assenyala.

Inspirada per la família

Lia Kali assegura que dues persones que l’han inspirat especialment han sigut els seus pares. Tot i que cap dels dos s’hi va dedicar professionalment, tenia una mare que escrivia i un pare que tocava la bateria. “Ells m’han traspassat aquesta passió i al seu moment em va marcar molt”, explica. Altres noms d’artistes que l’han marcat són Celia Cruz, Estrella Morente, Amy Winehouse, Lauryn Hill, Camarón, Sílvia Pérez Cruz i Nathy Peluso.

També explica que el disc li ha permès tornar a connectar amb les seves arrels, concretament amb el barri de la Teixonera. “És allò de dir: com a casa, enlloc”, afirma, recordant que precisament una de les cançons del disc en què parla d’això és ‘Júlia’, escrita en català i que aborda aquesta “enyorança”, ara que viatja molt per feina.

Imatge de l'autor/a