És un tràiler promocional de 'L'endemà', primera novel·la de Tuli Márquez, un dels autors amb qui ha confiat Edicions del Periscopi. El mateix autor s'ha implicat en l'estratègia de llançament del segell, entre altres coses, perquè l'Aniol Rafel, l'editor, no té cap treballador. De fet, rep el Tuli en unes oficines compartides, perquè l'editorial no té seu pròpia. Però l'Aniol ha volgut, de totes totes, formar part del fenomen de les microeditorials en català. ANIOL RAFEL, editor "Els grans grups cada cop ocupaven una part més gran del mercat, però que això implicava que deixaven un espai molt important per a un tipus de literatura potser no tan majoritària, no tan 'mainstream', però que ben treballada, ben aprofitat, hi havia una sèrie de lectors que havien quedat orfes. En el cas del Periscopi d'aquesta narrativa contemporània, de qualitat...ja siguin autors traduïts o autors catalans." Una altra aposta del segell és 'Cada color d'un riu', del professor de narrativa de l'Ateneu Manel de la Rosa, o 'L'escombra del sistema', la primera novel·la de David Foster Wallace, una de les veus més crítiques dels Estats Units, però inèdita fins ara en català. Edicions del Periscopi va comprar també els drets de 'Terra de caimans', de Karen Russell, que posteriorment ha acabat sent obra finalista del Pulitzer de 2012. ANIOL RAFEL, editor "La idea de Periscopi és fer uns set o vuit títols l'any, no en podem assumir gaires més." Com Males Herbes o Raig Verd, editorials que tenen un any, a tot estirar, el Periscopi reclama un tros del pastís, per petit que sigui.

Aquest hivern hem vist com han tancat algunes llibreries històriques de la ciutat, com per exemple la Catalònia. Per contra, però, els darrers anys han nascut noves editorials petites, les anomenades microeditorials. Les primeres van aparèixer en castellà, però ara també n’hi ha en llengua catalana. És el cas d’Edicions del Periscopi, que va obrir el mes d’octubre i ja ha tingut l’encert de publicar la novel·la finalista del Pulitzer de 2012.