Escolta aquesta notícia

“Al flamenc, a les lletres tradicionals podies dir ‘si no estàs amb mi, et mato’”, explica Marta Robles, una de les fundadores de Las Migas. La seva companya Paula Ramírez hi afegeix: “Nosaltres hem intentat repensar totes aquestes lletres”. Aquesta voluntat de renovació és tota una declaració d’intencions: Las Migas arriben al Palau de la Música amb Flamencas, un treball que revisita el gènere des de la seva pròpia mirada.

El quartet barceloní acaba d’arribar de Las Vegas després de rebre el Grammy al millor disc de flamenc. Robles defineix al programa La Brama així el nou àlbum: “Volíem tornar als orígens, però no als del flamenc més pur. Nosaltres mai hem fet flamenc original; el nostre és un flamenc més senzill, menys barrejat amb altres estils. Més que una tornada, és un homenatge al flamenc des del nostre punt de vista”.

Premi grammy al millor disc de flamenc
“’Flamencas’ és un homenatge al flamenc des del nostre punt de vista”
Marta Robles, fundadora de Las Migas

“Volem recórrer el món”

En els seus vint anys de trajectòria, Las Migas han actuat en més de cinquanta països. Ara esperen portar Flamencas a tot arreu: “Crec que tothom s’hi pot sentir identificat d’alguna manera. Hem estat des de Turquia fins a València, passant per Londres. Amb aquest disc volem recórrer el món”, afirma la violinista Laura Pacios.

Amb Flamencas, el quartet recupera l’essència del gènere i torna a apostar per la veu i la guitarra. En aquest treball, Las Migas recorren els principals estils del flamenc i deixen que la música parli per si sola.

Concert al Palau de la Música

Aquest dijous, al Palau de la Música, Las Migas estaran acompanyades de convidats especials com Macaco o Andrea Motis. El concert començarà a les nou i forma part del Festival de Jazz de Barcelona. Un concert especial després del premi que el grup nascut a la ciutat ha rebut a Las Vegas.