Abans d'endinsar-se a l'espai 13, el públic ja es troba amb tota una declaració d'intencions. "Memòries d'un malalt de nervis" del jurista alemany Daniel Paul Schreber els dóna la benvinguda. Es tracta d'una obra clàssica sobre el pensament paranoic que ha estat la inspiració de Samuel Labadie per expressar el seu propi deliri com a artista, mitjançant tècniques com el dibuix, l'escultura i també l'audiovisual. DAVID ARMENGOL, comissari de l'exposició "L'exposició intenta allunyar-se d'aquest component de traducció visual. El que caracteritza el treball del Samuel Labadie sempre és com una projecció mental que acaba adquirint un caràcter físic." Les peces que conformen l'exposició se situen al marge de les convencions i, fins i tot, irradien un punt d'incomoditat. Aquesta escultura, per exemple, pretén mostrar la putrefacció de l'ànima a través del carbó. L'altra obra principal és aquesta projecció. Evoca la doble condició de les veus interiors de les quals parlava Schreber, que en el fons, són les veus interiors de cadascú. I aquest desdoblament és precisament el que busca Samuel Labadie en la seva obra. "Se sent atret per diferents figures que estableixen aquest joc d'àlter ego. Tot el seu treball gira al voltant de la seva pròpia condició com a artista i busca quina és la funcionalitat que té l'artista en l'actualitat." I aquest segell propi es pot veure sobretot en aquest petit racó de l'espai 13. Aquí és on Samuel Labadie es mostra tal com és a partir de la tècnica del dibuix. Una col·lecció que mostra la part més autèntica de l'artista.
L’exposició “L’ànima examinada” s’inspira en les memòries del jurista alemany Daniel Paul Schreber, un llibre que tracta sobre el pensament paranoic. D’aquesta manera l’artista francès Samuel Labadie plasma la construcció del deliri i la paranoia des de la pràctica artística a través de diverses tècniques, ja sigui el dibuix, l’escultura o l’audiovisual.
“L’ànima examinada” s’exposa a l’Espai 13 de la Fundació Miró. Un espai que, durant aquesta mostra, vol emular la disposició del sanatori on estava internat Schreber, segons explica el comissari David Armengol. Per això totes les obres estan ubicades tal com ho estaven les estances del centre i el seu nom també recorda tots els espais de l’edifici.
La mostra de Labadie tanca el cicle Perplexitat, comissariat per David Armengol, i que tracta l’estat de desconcert davant de fets o emocions al marge de les convencions i que l’ésser humà no acaba d’entendre. “L’ànima examinada” acaba l’1 de setembre, però el dia 6 el mateix artista Samuel Labadie presentarà la publicació de la mostra. Unes presentacions que s’han anat fent amb els altres treballs del cicle dels artistes Jordi Mitjà, Gabriel Pericàs, Julia Montilla i Arrieta Vázquez. El mateix dia 6 de setembre també hi haurà una xerrada amb els dissenyadors de totes les publicacions i un concert a càrrec de Kludge a la mateixa Fundació Miró.