Les galeries d'art es reinventen per atraure nous públics. Des d'accions al carrer, passant per nous formats expositius o la possibilitat d'ampliar horaris. Una nova proposta és obrir els migdies per adaptar-se a les necessitats del públic. La galeria Tagomago va néixer amb la crisi a les espatlles. Va aixecar la persiana fa dos anys amb una proposta especialitzada en fotografia i tot i que la situació econòmica ha reduït les compres, han aconseguit que molta gent jove s'acosti a les exposicions. VICENÇ BONED, galeria Tagomago "La proposta nostra en fotografia, en ser molt eclèctica, perquè toquem molts temes diferents de la fotografia, ha permès a molta gent entrar aquí, visitar." De l'especialització a l'ampliació d'horaris. Aquesta és la proposta de l'Associació Art Barcelona, que es planteja obrir als migdies perquè el públic també hi pugui anar. La Galeria Safia fa 18 anys que es va establir a la Vila i obria de deu a quarts de vuit. Des d'aleshores ha buscat la manera d'atraure públic nou. L'HipermercArt és una iniciativa en què participen més de 50 artistes i treu les obres d'art del seu context habitual. ÀNGELS GARCIA, Galeria Safia "Aconseguim que molta gent que no havia entrat mai en una galeria d'art, hi accedís, entrés en contacte amb l'art i fins i tot decidís que es comprava algunes obres d'art." El món de l'art de les grans firmes continua amb una facturació internacional important, però els artistes novells, o menys coneguts, necessiten arribar al públic. ALBERT GRAN, Galeria Atelier "Estem fent un màxim de sis exposicions a l'any, el que vol dir que cada dos mesos canviem per donar, lògicament, més possibilitats al públic, als crítics, als curadors." CONXITA MARTÍNEZ, Galeria Comas "Abans les galeries eren sempre plenes de gent, sempre. Les inauguracions eren multitudinàries, era com un acte imprescindible, fer un 'vernissage' i que la galeria s'omplís." Les galeries han ajustat els preus, tot i això, també han vist com l'ús de les noves tecnologies els complicava les vendes, ja que ara és més senzill contactar directament amb l'artista i evitar intermediaris. En un context difícil com aquest, el món de l'art busca alternatives per ser atractiu, innovador i imaginatiu.