Un diari en paper cada dia als quioscos. És ‘Jornada‘, un nou mitjà de comunicació, dirigit per la periodista Laia Altarriba i que neix amb la voluntat de ser una mitjà generalista que informi sobre els temes d’actualitat des d’un punt de vista diferent. “Nosaltres ens presentem com un diari d’esquerres, compromès amb la defensa dels drets humans i també dels drets dels pobles i per això tenim un compromís amb l’exercici del dret a l’autodeterminació”, diu Altarriba. La periodista, conscient del repte de la proposta, explica que ‘Jornada’ neix de la preocupació compartida que la major part dels grans mitjans de comunicació estan en mans de grups privats o directament d’entitats financeres i això influeix d’una forma determinant alhora d’explicar el món.

El nou projecte disposarà d’una plantilla de 30 treballadors i col·laboradors externs. Aquests faran possible l’edició en paper i una altra en línia, a banda de les xarxes socials que ja disposen, com Facebook i Twitter. Tindrà 24 pàgines entre setmana i 40 els caps de setmana.

‘Jornada’ es distribuirà a partir de finals d’any a Catalunya, València i les illes Balears. De moment, han editat un llibret -amb articles de  l’escriptora Isabel-Clara Simó o els periodistes Jesús Rodríguez i Pascual Serrano, entre d’altres- per iniciar una campanya de captació de socis necessaris per fer viable el projecte econòmicament. La publicació té una base cooperativa de més de 150 socis inicials que han reunit 100.000 euros, però necessiten arribar a tenir-ne entre 5.000 i 8.000.