Amb la 28 edició, el Barcelona Bridal Fashion Week reafirma el seu lideratge i el seu protagonisme mundial després de registrar un creixement del 20 % en nombre de marques representades. L’organització xifa en més de 20.000 els professionals que han assistit a la cita aquest any, un 6 % més que l’any passat. En total, els professionals, provinents de més de 50 països, han pogut veure exposades més de 370 marques, el 68 % de les quals són internacionals. Provenen de 28 països com ara els Estats Units, el Regne Unit o Itàlia, referents també en el món de la moda.

A la fira es poden trobar models molt diversos, però des de l’organització asseguren que aquest any hi ha un denominador comú: cada vegada s’aposta per vestits senzills sense grans ornamentacions, a la vegada que sensuals. Buscant l’elegància.

Entre els assistents destaquen la presència d’algunes de les millors marques d’Europa, els Estats Units i el Japó, entre d’altres. I és que des de l’organització asseguren que la Barcelona Bridal Fashion Week s’ha convertit en una cita obligada per al sector de la moda nupcial, i han fet que Barcelona esdevingui la capital mundial del sector.

Aposten per la digitalització en el punt de venda

En la seva aposta per ser un referent del sector, la Barcelona Bridal Fashion Week treballa per avançar-se a les noves tendències tant de la moda com del negoci. Per això, aquest any ha impulsat un estudi per analitzar com ha de ser la botiga del futur. Ho ha investigat el professor de l’IESE Business School, José Luis Nueno, que apunta cap la necessària transformació digital que ha d’emprendre el sector de la moda nupcial per adaptar-se a la nova manera de consumir de les futures núvies.

Actualment només el 6 % del total de les firmes analitzades apliquen una estratègia digital real. I és que ara, només un 10 % de les vendes es produeixen a través de la botiga en línia, un factor que assegura que canviarà excepcionalment. Per això, l’estudi aposta perquè les empreses construeixin una estratègia digital que ho englobi tot. Perquè la digitalització no afecta només pel que fa a internet, Nueno assegura que també s’ha d’apostar per fer canvis a les botigues físiques. Proposa emprovadors intel·ligents que faciliten la selecció de roba, o prestatgeries i penjadors intel·ligents capaços de recordar la llista de preferències de la clienta i que prèviament havia desenvolupat a través del telèfon mòbil.