Escolta aquesta notícia

Jun Komura, poeta de Barcelona, trasllada als escenaris l’imaginari de Els enyoooors, el seu poemari molt premiat, que es podrà veure a l’espai Dau al Sec del 22 al 25 de maig. Aïda Camprubí Hinojosa ha aprofitat l’ocasió per parlar amb Komura del seu espectacle al betevé directe, a més de repassar algunes novetats de l’escena musical.

Versos per a una Barcelona híbrida

Llums de camerino i trobades homoeròtiques al Camp Nou, esquenes de turistes que es cremen i pintades en un lavabo públic. Els poemes que integren Els enyoooors parlen d’una ciutat desorientada i una població estupefacta. Una ciutat de ciutats, de vides, que ara es converteix en un projecte multidisciplinari, escènic i musical, a Per lo mudable.

Jun Komura desconstrueix els elements del recital poètic i els reparteix entre sis intèrprets i músics. Sota la direcció de Tura Torras, i amb l’ajuda de les composicions de Lucas Altaba, Per lo mudable es converteix en una bona oportunitat d’aproximar-se al talent jove de la nostra ciutat, el que està destinat a repensar-la en uns temps de crisi.

La naturalesa de la Barcelona actual és híbrida i Jun Komura és un bon exemple d’aquest caràcter. De pare japonès i mare catalana, i amb avantpassats andalusos, Komura és estudiant de Filologia Catalana i es va començar a interessar per la poesia quan, investigant els seus orígens, va descobrir el món del haiku. Aquesta mescla d’inquietuds, cultures, sensibilitats i contrasts es recull en els seus versos i, ara, també a Per lo mudable, una proposta que fa del caos i el desordre el terreny més fèrtil per a l’obra d’art.

Comparteix a: