Com en anteriors muntatges, Jordi Cortés explora a 'Black out' les possibilitats i limitacions dels cossos. Pocs minuts després que comenci la funció, les evolucions de Maria José Moya, rodant en la seva cadira, flueixen davant l'espectador amb la mateixa naturalitat que els moviments de la resta d'intèrprets. JORDI CORTÉS, coreògraf "Ja no m'agrada veure cossos perfectes. Ja me n'he cansat. És potenciar aquelles capacitats que tens al màxim, amb les eines que tens, per dir i explicar i transmetre el que vols." Les projeccions d'imatges captades en directe i els monòlegs de Miguel Orbaneja Gil de Biedma juguen amb la dansa, la llum i les ombres. 'Black out' és, de fet, una expressió que s'empra en teatre quan es fa fosc a escena. L'ombra, com a metàfora del vessant més fosc de cada personalitat, ha marcat una de les línies de treball de Cortés i la companyia Alta Realitat. JORDI CORTÉS, coreògraf "Jo penso que cadascú té 'su parte oscura o la sombra que siempre nos acompaña, como ahora'. I, senzillament, jo crec que s'ha de saber acceptar-la i saber conviure amb això... que jo, penso, no és una cosa negativa per res." Després de 'Black out', que fa funcions durant dues setmanes, el coreògraf sortirà d'entre bambolines per ballar en solitari un altres espectacle, 'In heaven'. Com a activitat paral·lela, Jordi Cortés impartirà, la setmana que ve, un curs de dansa integrada a gent amb diverses discapacitats. El resultat: un treball que es podrà veure en sessió oberta al públic el dia 18 a la una del migdia.

La sala esdevé, aquest mes de gener, la residència de Jordi Cortés. El coreògraf hi ballarà també el solo ‘In heaven’ durant dues setmanes.