ramblistes honor 2025 Joan Pera Estrella Eduard Soley
Escolta aquesta notícia

Els guardons de Ramblista d’Honor 2025 s’han atorgat en aquesta edició a l’actor Joan Pera, la pastisseria La Estrella i Eduard Soley, paradista de la Boqueria des de fa 78 anys. Aquest premi és un reconeixement que concedeix l’associació Amics de la Rambla des de l’any 1961.

Des del 2012, però, el guardó es va reorientar i ja no busca distingir únicament les persones o entitats que hagin contribuït a millorar o promoure el prestigi de la Rambla, sinó que s’ha fet extensiu a tots els que treballen per la reputació de Barcelona. Els premiats rebran el guardó en un acte que se celebrarà el dilluns 20 d’octubre al Saló de Cent de l’Ajuntament.

Joan Pera, 60 anys de carrera

Joan Pera ha dedicat 60 anys a l’espectacle com a actor de teatre, televisió i cinema, a més de director i actor de doblatge, especialment conegut per posar veu a l’actor estatunidenc Woody Allen. Papers com el del nebot de Joan Capri i el de L’estranya parella, amb Paco Morán, l’han situat com un dels actors més populars a Catalunya.

Eduard Soley, una vida a la Boqueria

Eduard Soley regenta Fruites Soley, una de les parades de fruites i hortalisses més famoses del Mercat de la Boqueria. El comerciant fa tota una vida que està darrere del taulell i ha viscut tots els canvis del mercat en les darreres dècades. Fruites Soley és una parada familiar que data del 1864.

La Estrella, la pastisseria més antiga

La pastisseria La Estrella és la més antiga de Barcelona. És un comerç emblemàtic del Raval que conserva l’activitat comercial gairebé 200 anys després d’obrir. Als anys 50, el local es va reformar i és d’aquella època la decoració que avui dia encara conserva. Amb taulells de marbre i mobles de fusta, les parets estan folrades amb vidre per donar amplitud i elegància al local.