L’antiga Sala BARTS, que des d’aquest estiu és la sala Paral·lel 62, s’ha omplert amb motiu de la cloenda del Mas&Mas Festival. El certamen ha programat més de 140 concerts (majorment a les sales del grup, Jamboree, Tarantos i Moog) i ha assolit un 80 % d’ocupació tot i que al mes d’agost Barcelona es buida. “No ens ho podíem ni imaginar. No hem tingut sorpreses desagradables, cosa que fent tants concerts sol passar”, comenta Josep Mestres, director artístic del festival. “Hem fet alguns ‘soldouts’, sobretot amb artistes internacionals, i amb un públic molt entregat al jazz, cosa que ens ha fet molts il·lusió”, afegeix.

Marató de jazz fusió

La cloenda del certamen (que oficialment s’acaba el dia 10) a la Paral·lel 62 havia estat concebuda com un minifestival dins el festival, amb la fusió entre el jazz i altres gèneres coma nexe comú. Malauradament, dels quatre concerts un, el de Soweto Kinch, no s’ha pogut celebrar.

Oleándole, entre ones de jazz i flamenc

Ha encetat la festa Llibert Fortuny amb el seu nou projecte amb el bateria hongarès Gergo Borlaï, incorporant —com és habitual en el saxofonista— tota mena d’elements electrònics a la improvisació jazzística. Ha seguit després la proposta d’Oleándole, grup fundat a Barcelona el 2013 per Ramon Olivares (percussió), que agermana flamenc i jazz, en aquesta ocasió visitant temari de Wayne Shorter. El punt final l’han posat Orat Kilo, un sextet francès d’Ethiojazz amb la cantant maliana Mamani Keita i l'”slammer” nord-americà Mike Ladd.

Soweto Kinch no ha pogut volar a Barcelona

L’anul·lació del concert de Soweto Kinch, pioner de la British Jazz Explosion, ha vingut motivada per un incident a l’aeroport de Birmingham amb Ryanair. El músic assegura que no l’han deixat volar i que l’han tractat com un immigrant il·legal. De fet ha acabat a comissaria. El Festival Mas i Mas ha fet una piulada demanant disculpes i compartint-ne una altra de l’artista.

Els comentaris a la xarxa demanant explicacions a la companyia no s’han fet esperar.