Escolta aquesta notícia
Igor Cortadellas, director artístic de l'espectacle de la Sagrada Família: "Estem sobrepassats" | Antoni Gaudí, artista, espectacle, llum, papa Lleó XIV, Sagrada FamíliaAfegeix betevé com a font preferida

(EFE/Redacció) Igor Cortadellas és el director artístic de l’espectacle de llum, so, drons i pirotècnia amb què va culminar la benedicció de la torre de Jesús de la Sagrada Família. El creador s’ha declarat desbordat per l’impacte del xou, que ha arribat a captivar una audiència global i ha merescut elogis a tot el món.

Des del seu estudi, Cortadellas ha explicat que la idea original parteix de l’expressió que la Sagrada Família volia fer al commemorar i celebrar l’encesa de la creu amb “uns valors d’humilitat, senzillesa, poesia i de suggerir més que no dir“.

Un homenatge als que ja no hi són

L’artista assegura que des d’un inici va tenir clar que l’espectacle havia d’enllaçar el present d’un dels monuments més visitats del món amb el seu passat, just el dia en què es commemorava el centenari de la mort del genial arquitecte Antoni Gaudí.

“Vam pensar en les generacions que ho van fer possible, en aquella llavor de generositat que Gaudí va decidir posar amb aquest somni impossible sabent que no el veuria acabat”, ha subratllat Igor Cortadellas.

Igor Cortadellas, creador espectacle Sagrada Família, en el seu estudi

La llum, la protagonista

L’espectacle va començar després de la benedicció de la torre amb un cor de nens cantant amb llums mentre sortien de l’interior del temple. Al mateix temps s’il·luminaven de manera intermitent els llums que també portaven els 4.000 assistents congregats a l’exterior. “Volíem punts de llum que, en connectar-se amb una xarxa de gent en comunitat, de cop i volta agafen una potència que és capaç d’entrar a la basílica”, ha dit Cortadellas.

Situat a Gràcia, l’estudi de Cortadellas, especialitzat en formats immersius i continguts per a grans audiències, bull d’activitat aquests dies. El creatiu explica que, en llevar-se l’endemà de l’esdeveniment a la Sagrada Família, ja tenia més de 300 missatges al mòbil. “Estem sobrepassats”, ha dit.

Ara bé, per arribar a assolir aquest espectacularitat, el creador i el seu equip hi han estat treballant durant més d’un any i mig. “S’havia de fer amb trossets petits i ajuntar-ho només en el moment del directe”, ha explicat i ha assegurat que ells mateixos es van emocionar en sentir que eren els primers espectadors del seu espectacle. “L’aprenentatge d’aquest projecte ha sigut veure com tants equips han pogut ser una gran família”, ha expressat Igor Cortadellas.