El mes de gener passat va ser  la primera vegada que L’Avió marxava de l’aeroport del parc

, que es va inaugurar el 23 de setembre de 1928. Un avió que és una rèplica exacta del primer aparell que el 1927 va ferr el trajecte entre Barcelona i Madrid. Després de 88 anys i tants girs com l’equivalent de 20 voltes al món, l’atracció necessitava una renovació.

Durant aquests cinc mesos, el projecte de rehabilitació l’ha dirigit l’arquitecte Dani Freixas, que ha volgut recuperar el caràcter històric de l’avió. A l’interior s’han entapissat de nou les cadires i polit i envernissat els elements de fusta. També s’ha reparat i restaurat l’indicador de rumb i les llums del sostre.

Pel que fa a l’exterior,  Freixas tenia la missió de reproduir al màxim l’avió de l’època que el seu moment el Dr. Salvador Andreu va plasmar. Per això, s’ha recuperat el disseny original amb una gran T1 al lateral, afegint sota de l’ala una numeració que correspon a la data d’inauguració de l’avió. Als dos laterals s’hi ha plasmat el nom de Tibidabo, simulant una línia aèria oficial de l’aparell. A més, s’ha decidit incorporar a l’aleró final una senyera, com era habitual aquella època.

L’estructura també ha viscut canvis importants, l’anterior era principalment de fusta. Però per reforçar-ne la seguretat s’ha substituït per una altra d’alumini. L’antiga xapa de fibra de vidre s’ha canviat del tot per una altra d’alumini que s’ha pintat d’un vermell lluent, com era l’original. També, s’ha millorat la il·luminació per tal de donar més de protagonisme a l’aparell. L’operació de renovació de l’aparell ha costat 300.000.

Un dels passatgers que ha pujat en un dels primers vols ha estat l’Enric Cremades, net d’un dels fabricants de l’avió original, fabricat als tallers Estrada de Sarrià. Cremades ha agraït que “es conservi la placa de Talleres Estrada, és una cosa que volia tornar a trobar”, explica emocionat, alhora que ha recordat que “de petit havia muntat aquí”. Aquest és un dels comentaris més sentits aquest diumenge. En dona fe l’Irina Corredor, treballadora del Parc del Tibidabo. Fa set anys que treballa a L’Avió, i explica que “molta gent recorda que van venir de petits amb els pares o els avis, i és molt nostàlgic”.

A més,  a la zona prèvia d’accés a l’atracció s’ha instal·lat una exposició informativa, on s’han col·locat uns panells amb la història de l’atracció emblemàtica. S’hi poden conèixer algunes de les curiositat d’aquest avió quasi centenari, que va ser el primer simulador de vol de la història.

Després de pujar en el viatge inaugural, el segon tinent d’alcaldia Jaume Collboni ha visitat la recent inaugurada àrea de jocs de fonts interactives. Un espai que disposa d’una cinquantena de fonts que van alternant diferents efectes de llum, so i colors.