Els seguidors més fervents de ‘La guerra de les galàxies’ podran deixar d’analitzar el tràiler oficial del film per intentar caçar pistes sobre l’argument. N’hi ha que, de fet, descobriran ‘El despertar de la força’ aquesta mitjanit. Nou cinemes de la ciutat avancen l’estrena de la pel·lícula amb diverses sessions a partir de les 00.05 h i les sales pràcticament plenes. A tall d’exemple, els cinemes Cinesa de la ciutat ja han venut 40.499 entrades anticipades fins a la mitjanit del 17 de desembre. Al Cinesa Diagonal han reservat les 11 sales del cinema per projectar aquest film i s’han exhaurit totes les entrades, quasi 2.500.
En Salva Marsal és un dels espectadors que aquesta matinada ja ho sabrà tot del setè capítol de ‘La guerra de les galàxies’. Explica que ha triat aquesta sessió, al cinema del Centre Comercial Arenas, per evitar que algú li expliqui detalls de la pel·lícula abans de veure-la. Un altre dels riscos per a què s’ha preparat és per no adormir-se, ja que la pel·lícula dura més de dues hores. Per això, diu que ha fet una becaina aquesta tarda.
Crec que les properes 5 hores em passaràn més lentes que la prèvia d’una final de Champions. #starwars#TheForceAwakens
De l’èxit inesperat a l’èxit intergeneracional
L’expectació que ha generat ‘El despertar de la força’ no té res a veure amb l’estrena de la primera entrega de ‘La guerra de les galàxies’, el maig de 1977. El director d’Estudis de Ciències de la Comunicació i de la Informació de la UOC, Jordi Sànchez, ha explicat a Barcelona FM que una de les claus de l’èxit és que Star Wars arrossega els espectadors de més de 40 anys que van vibrar amb Han Solo, Luke Skywalker i la princesa Leia i els joves que van poder veure els capítols I, II i III al final dels anys 90 i a principis dels 2000. A més, diu, mentre no s’han estrenat noves pel·lícules, el marxandatge, els còmics i els videojocs han generat “una base de fans molt fidel”.