Escolta aquesta notícia

Aquest dijous, 20 d’agost, la plaça de la Vila de Gràcia s’omple de rock. A les onze de la nit hi actua el Grup de Ties, una formació musical emergent integrada per quatre joves del barri. betevé ha assistit a un dels assajos per conèixer alguns dels temes del grup. Al concert hi duen algunes cançons noves.

De què parlen quatre joves rockeres?

El Grup de Ties es va formar el 2024 i van començar a tocar només fa un any, però tenien molt clar que volien tenir un repertori propi. Ja tenen un bon grapat de temes. Les lletres parlen, diu la bateria de la banda, Mariona Rodríguez, “de les coses que ens preocupen a nosaltres, de tenir gairebé els 30, de viure a Barcelona, de la precarietat, de l’augment dels lloguers, de l’experiència de ser dones, una mica de tot això, de l’amor també… i del desamor“.

Grup de Ties fa el seu concert més complet a la Festa Major de Gràcia: "Fem rock de garatge" | concerts, dones, Festa Major de Gràcia, rock
Mariona Rodríguez i Brugada (bateria), Elisabet Badia Reig (veu i segona guitarra), Amparo Seoane Menéndez (baix) i Gin Torrado Canada (primera guitarra) són el Grup de Ties.

Un rock amb influències molt variades

Amb més d’una dotzena de temes i una vintena de concerts com a bagatge, a aquestes quatres músiques el que els ve de gust és experimentar, “aprendre a tocar els nostres instruments” diu la Mariona.

Grup de Ties fa el seu concert més complet a la Festa Major de Gràcia: "Fem rock de garatge" | concerts, dones, Festa Major de Gràcia, rock

I el que definitivament les uneix, afirma contundent la Beti, és el rock, però “cadascuna té unes referències una mica diferents, l’Amparo escolta coses més humorístiques, o més tecno: la Gin més indie, la Mariona és com més internacional, jo potser em tiro més a coses més catalanes o espanyoles…”. I així, segueix “anem ajuntant i anem creant, amb un so de garatge, una mica punki“. “Explorem diferents sons i estils“, conclou la Mariona.

El cuquet de pujar a l’escenari

Aquest quartet també té una cosa clara, que van de debò i volen que les bandes de dones deixin de ser una excepció. La Beti i la Marina treballaven juntes i anaven a concerts i els va picar el cuquet de “pujar a l’escenari“, després van convèncer l’Amparo, amb una sòlida formació musical, i finalment l’atzar els va posar la Gin al davant en una sessió de tupper sex. Havia nascut el Grup de Ties.

Grup de Ties fa el seu concert més complet a la Festa Major de Gràcia: "Fem rock de garatge" | concerts, dones, Festa Major de Gràcia, rock

Ara asseguren que estan “en creixement” i, a més dels 20 concerts, ja han tret dues cançons a les plataformes i estan a punt de treure’n una altra i també un EP.