'La Gata Perduda' al Liceu

(ACN/Redacció) El teatre amb segell català ha rebut aquest dilluns el reconeixement a la creació escènica de l’estat. La primera òpera comunitària de la Fundació del Liceu, ‘La gata perduda, ha estat distingida com a millor espectacle musical o líric de l’any als XXVI Premis Max. La cerimònia, que ha tingut lloc al Teatre Falla de Cadis i ha estat trufada d’actuacions musicals, ha premiat l’espectacle ‘Runa’, de Lali Ayguadé, amb dues estatuetes: la de millor coreografia i intèrpret femenina.

L’actor Pere Arquillué ha recollit el primer Max de la seva carrera per l’obra ‘L’adversari’, mentre que Marina Salas ha rebut ex aequo amb Marta Nieto el Max per ‘La infamia’. Laura Clos, “Closca”, ha estat reconeguda amb el millor disseny d’il·luminació per ‘Rojos’.

Tricicle i ‘El Petit Príncep’ brillen amb llum pròpia

Entre els premis que ja tenien nom abans de la cita destaca el que ha rebut el Tricicle, el Max d’honor, pel conjunt de la seva trajectòria. Des de l’escenari i fent ús en tot moment de l’humor, han reivindicat l’orgull de portar “l’humor gestual i universal” a tot el món. “L’humor és meravellós, reivindiquem un ministeri de l’humor a cada país per garantir el riure de veritat, la vida seria molt millor”, ha afirmat Carles Sans.

L’accent català també s’ha notat en el Max aplaudiment del públic, que l’ha rebut l’espectacle familiar ‘El Petit Príncep’, de La Perla 29, una creació del compositor Manu Guix i el director teatral Àngel Llàcer. El músic, en recollir l’estatueta, ha assegurat que la distinció els dona “molta força per encarar la desena temporada”. Per la seva banda, l’associació Payasospital ha recollit el Max aficionat o de caràcter social.

Des que van ser creats, els Max han fet parada a ciutats com Barcelona, Madrid, Sevilla, Bilbao, València, Vigo, Saragossa, Guadalajara, Las Palmas de Gran Canària, Còrdova, Màlaga i Maó.