(ACN) La Franz Schubert Filharmonia i el prestigiós violinista Vlad Stanculeasa s’han trobat aquest diumenge en un repertori romàntic al Palau de la Música Catalana. L’orquestra nascuda a Tarragona i el violinista romanosuec han interpretat la Serenata de Piotr Ilitx Txaikovski i l’Octet de Felix Mendelssohn, dues obres magnes de la música clàssica. Stanculeasa, que és el concertino (primer violí) de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), ha estat el director convidat de la Franz Schubert Filharmonia.
A la segona part del concert, han interpretat una de les obres més conegudes de Txaikovski, la Serenata per a orquestra de cordes en do major, op. 48, escrita el 1880. El compositor rus va desplegar l’obra en quatre moviments, amb un homenatge a Mozart en el primer i un vals en el segon, que ha acabat sent una peça amb independència pròpia. L’elegia i el final (tema rus) completen la Serenata.
Tretzena temporada al Palau de la Música Catalana
La Franz Schubert Filharmonia, en la seva tretzena temporada al Palau de la Música Catalana de Barcelona, s’ha posat sota la direcció de Stanculeasa. Aquesta col·laboració es repetirà en concerts a Tarragona dimarts, dimecres a Madrid i divendres a Vila-seca. L’orquestra tarragonina, amb dues dècades de recorregut i dirigida per Tomàs Grau, ha tocat en auditoris d’altres països i el 2023 va debutar al Carnegie Hall de Nova York.