Durant els mesos de confinament, el Foto Club Poblenou va organitzar concursos entre els socis per mantenir l’activitat. En feien un de setmanal entre els 80 membres que formen part de l’entitat amb la condició que havien de ser imatges fetes a casa i respectant una temàtica pactada prèviament.

L’Eix Comercial Poblenou va veure el material que va sortir d’aquesta iniciativa a través de les xarxes socials i va proposar a l’associació fotogràfica si volien exposar-lo en diferents botigues del barri. 16 establiments del Poblenou han cedit els seus aparadors i el col·lectiu de fotògrafs ha escollit les instantànies més adequades per a cadascun. Així ha sorgit l’exposició “Fotografia de confinament”.

Mostra de fotografia als comerços del Poblenou

Els aparadors de 16 botigues de l’Eix Comercial Poblenou s’han convertit en espais expositius. Acullen la mostra “Fotografia de confinament” a càrrec del Foto Club Poblenou, una entitat molt implicada amb el barri des de fa anys. Jordi Casademont, representant d’aquesta associació fotogràfica, explica que la iniciativa els va obligar a potenciar l’originalitat i la qualitat artística i tècnica de les instantànies.

Els comerciants del barri van veure les imatges per les xarxes socials i van proposar al col·lectiu de fotògrafs exposar-les als seus establiments. Han estat distribuïdes per temàtiques pensant en les característiques de cada botiga. L’objectiu de la iniciativa és dinamitzar el comerç de barri en les circumstàncies actuals. Des de l’Eix Comercial Poblenou asseguren que és una activitat dintre la normativa i que té l’avantatge que és totalment segura, ja que no cal ni tan sols entrar als comerços. El mapa amb el recorregut per les diferents botigues es troba als mateixos establiments o per internet.